Lietuvos viešojo sektoriaus skaitmeninės paslaugos sulaukė solidaus įvertinimo Europos lygmeniu. Europos Komisijos paskelbtame Europos elektroninės valdžios vertinimo tyrime, kuriame dalyvavo 35 šalys, Lietuva pateko į geriausiai vertinamų šalių grupę ir užėmė 8 vietą. Tai geresnis rezultatas nei pernai, kai pagal šį tyrimą Lietuva užėmė 12-ąją vietą.
„Džiaugiamės, kad įgyvendinę struktūrines reformas ir planuojamas skaitmeninimo priemones viešajame sektoriuje sulaukėme Europos Komisijos įvertinimo. Šiomis priemonėmis, apimančiomis naujų elektroninių paslaugų kūrimą ir esamų tobulinimą, padidinsime viešojo valdymo efektyvumą bei užtikrinsime didesnę administracinių ir viešųjų paslaugų skaitmeninimo pažangą. Be to, tai leis palengvinti šių paslaugų prieinamumą Lietuvos ir užsienio piliečiams bei verslui“, – sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.
Pagal šių metų Europos elektroninės valdžios vertinimo tyrimo rezultatus, Europos elektroninės valdžios lyderiai yra Malta ir Estija. Jų elektroninės viešosios paslaugos yra labiausiai į vartotoją orientuotos, skaidriausios, technologiškai išvystytos ir atviros vartotojams iš kitų Europos šalių. Toliau rikiuojasi Liuksemburgas, Islandija, Nyderlandai, Suomija, Danija, Lietuva, Latvija, ir Norvegija, Ispanija ir Portugalija.
Lietuva pateko į lyderių grupę tarp labiausiai technologiškai viešąsias elektronines paslaugas išvysčiusių šalių. Taip pat puikių rezultatų pasiekta vertinant elektronines paslaugas, kurios teikiamos naudojant asmens tapatybės dokumentą (angl. eID).
Europos Komisijos paskelbtoje ataskaitoje pažymima, kad Europoje mažiau nei pusė (46 proc.) paslaugų yra prieinamos tarpvalstybiniams vartotojams. Europos elektroninės atpažinties lyderės yra Malta, Danija, Lietuva, Estija, Islandija, Suomija ir Norvegija, kur daugiau kaip 90 % paslaugų gali būti pasiekiamos naudojantis nacionaline eID identifikavimo sistema.
Atliekant elektroninės valdžios vertinimo tyrimą palyginama, kaip šalių vyriausybės teikia elektronines viešąsias paslaugas visoje Europoje, vertinamas e. paslaugų brandos lygis šalyje. Viešosios elektroninės paslaugos vertinamos remiantis 4 pagrindiniais aspektais: orientacija į vartotoją, skaidrumu, elektroninių paslaugų techniniu pritaikymu ir tarpvalstybiniu elektroninių paslaugų teikimu.
Elektroninių viešųjų paslaugų pažanga vertinama 35 šalyse: 27 ES valstybėse narėse, Islandijoje, Norvegijoje, Šveicarijoje, Albanijoje, Juodkalnijoje, Šiaurės Makedonijoje, Serbijoje ir Turkijoje.
Plačiau apie Europos elektroninės valdžios vertinimo tyrimo rezultatus galite sužinoti Europos Komisijos interneto svetainėje.