Birželio 17 dieną jau aštuntą kartą vyksiančiose elektromobilių varžybose „Ignitis ON: pažink Lietuvą!“ laukiama ne tik gausaus dalyvių būrio, bet ir didelės intrigos dėl itin pajėgių automobilių. Per varžybų istoriją, nuo 2015-ųjų, pastebimai pasikeitė tiek infrastruktūra, tiek ir patys elektromobiliai. Pirmųjų lenktynių dalyviams misija iš Vilniaus viena įkrova pasiekti Palangą atrodė neįmanoma, o šiemet varžybose bus galima išvysti ir tokių modelių kaip „Ford Mustang Mach-e“, kuris nepapildytas energija gali nuvažiuoti ir iki 610 km, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Anot „Ford Lietuva“ rinkodaros projektų vadovo ir vieno iš būsimų varžybų dalyvio Eitvydo Podolskio, nepaisant deklaruojamo gamintojo skaičiaus, beveik prieš metus net ir taip įspūdingas rezultatas buvo dar pagerintas – įveikta daugiau nei 800 km. Toks automobilio našumas leido įamžinti jo vardą Gineso rekordų knygoje ir pateikia rimtą paraišką lietuviškoms lenktynėms.
Tarp svarbiausių kriterijų – nuvažiuojamas atstumas ir efektyvumas
Nuo 2020-ųjų tradicinėse varžybose komandos nebekeliauja iš sostinės į pajūrį, tačiau rungiasi, kuri per 6 valandas sukars didžiausią atstumą. Kadangi lenktynėse dalyvauja itin skirtingų charakteristikų elektromobiliai, kaip ir kitose sporto varžybose, jie suskirstomi į galimybes sulyginančias klases. Šiemet automobiliai į 3 kategorijas paskirstyti pagal gamintojų oficialiai deklaruojamą įveikiamą atstumą.
Lenktynėms E. Podolskio ir „Ford Lietuva“ produkto eksperto bei ekonomiško vairavimo entuziasto Aerto Vladarskio ekipažo pasirinktas „Mustang Mach-e“ turi 88 kWh talpos bateriją ir 216 kW galią išvystantį elektros variklį.
Pašnekovo teigimu, tarp svarbiausių kriterijų renkantis lenktynių automobilį ir jo konfigūraciją buvo ne tik nuvažiuojamas atstumas, bet ir energijos naudojimo efektyvumas, leidęs elektromobiliui pasiekti minėtą Gineso rekordą. Kartu tai padeda lanksčiau planuoti būsimą lenktynių strategiją.
„Šiose lenktynėse išsikėlėme tikslą siekti geriausio rezultato. Nes kam dalyvauti, jeigu ne dėl pergalės?“ – ambicijų neslepia E. Podolskis.
Tradiciškai lenktynių dalyviai startuos Vilniuje, o finišu džiaugsis Druskininkuose.
Pokyčiai – jau už kampo
Kasdien su elektromobiliais darbe susiduriantis E. Podolskis sako, kad elektrinės pavaros gerbėjams ateina vis geresni laikai. Jo žodžiais, rinkoje jau dabar ganėtinai gausus elektromobilių pasirinkimas – nuo santykinai nedaug nuvažiuojančių modelių iki tikrai įspūdingus rezultatus rodančių elektromobilių.
„Jei eliminuotume gamybos sutrikimus, dabar būtų gana palankus metas turėti elektromobilį dėl valstybės teikiamos kompensacijos, nemokamo automobilio statymo bei galimybės naudotis autobusų juostomis. Kalbant apie įkrovimą, tinklas nuolatos plečiasi, tad metams bėgant ši problema taps vis mažiau aktuali“, – įsitikinęs rinkos specialistas.
Didžiausias galvos skausmas kyla senos statybos daugiabučiuose gyvenantiems elektromobilių vairuotojams, neturintiems galimybių požeminėse aikštelėse įsirengti stotelių. Tačiau situacija apsisuka 180 laipsnių, kai kalbame apie nuosavų namų gyventojus, kurie tokias stoteles gali įsirengti be didesnių rūpesčių.
O norint dar labiau sumažinti elektros energijos kaštus, pakanka ant stogo sumontuoti saulės energijos baterijas.
Vis dėlto Lietuvoje elektromobilių bumo dar gali tekti šiek tiek palūkėti. Infrastruktūros situacija nuosekliai gerėja, tačiau vis dar nepakankamai, o globalūs transporto priemonių gamybos sutrikimai, vis dar besikandžiojančios naujų elektromobilių įsigijimo kainos bei žmonių įpročių inertiškumas progreso nepaspartins. Tačiau didieji pokyčiai – jau neabejotinai už kampo.
„Tema apie elektromobilių pliusus ir minusus gana plati. Visos pusės turi savų argumentų, tačiau ateitis tikrai ateis greičiau, nei mums atrodo. Dabartiniais plėtros tempais naujų automobilių rinkoje 2030 metais vyraus įkraunamieji hibridai bei elektromobiliai“, – sako E. Podolskis.