Savaitgalį Vilniuje vykusiame transporto sektoriaus hakatone „Hack4Linava“ nugalėtojų laurai ir 3 tūkst. eurų vertės prizas atiteko unikalius IT sprendimus ir skaitmenizavimo paslaugas teikiančios bendrovės „Baltic Amadeus“ (BA) suburtai komandai. Ji pasiūlė sprendimą, kaip atgal prie vilkiko vairo prikviesti milijonus vairuotojų Europoje, turinčių reikiamas teises, tačiau atsisakiusių šios profesijos.
„Hakatone pristatėme sprendimą „HummingBird“, kuris sprendžia vairuotojų pritraukimo problemą, egzistuojančią dėl sudėtingų sąlygų užtikrinti vairuotojų darbo-laisvalaikio balansą. Platforma sujungia vežėjus, kurie jau turi krovinius, ir vairuotojus, kurie pasirenka, kaip ir kiek nori dirbti – nesvarbu, ar tai būtų sunkvežimio vairavimas į Miunchene vykstantį „Oktoberfest“, ar užtikrinamas nenutrūkstamas prekės vežimas iš vienos šalies į kitą. Remiantis šiuo principu, „HummingBird“ sukuria lanksčią aplinką derinti darbą su laisvalaikiu“, – sako komandos atstovas, „Baltic Amadeus“ UX/UI skyriaus vadovas Audrius Sparnauskas.
Sprendimo prototipą komanda sukūrė pasinaudodama vienu iš „Baltic Amadeus“ klientams siūlomų sprendimų – daugiakanale prekybos platforma (angl. marketplace platform). Ji padeda užtikrinti kokybišką prekės ar paslaugos užsakymą bei saugias atsiskaitymo operacijas – nesvarbu, ar klientas prekiauja neturėdamas asmeninės e.parduotuvės, ar naudoja itin sudėtingą paslaugos užsakymo procesą.
Vilkikų vairuotojų poreikis Europoje – didžiulis
A. Sparnauskas pastebi, kad komanda itin daug laiko skyrė transporto ir logistikos rinkų analizei, siekdama suprasti, kokios yra aktualiausios problemos ir kaip jas būtų galima išspręsti. Jie atkreipė dėmesį į tai, kad Europos Sąjungoje (ES) trūksta daugiau nei 0,5 mln. vilkikų vairuotojų, nors yra per 7 mln. žmonių, turinčių vilkiko teises, bet nevairuojančių. Todėl buvo nuspręsta sukurti platformą, kuri padėtų tokiems žmonėms bent trumpam grįžti ar išbandyti vilkiko vairą. Pavyzdžiui, vairuodami vilkiką su kroviniu jie galėtų pasiekti savo atostogų vietą ar festivalį, o po to jau su kitu vilkiku ir kitu kroviniu grįžti namo.
„Vilkikų vairuotojus šiandien griežtai riboja darbo grafikas: jie privalo dirbti tada, kai reikia, o ne kai patys nori ir gali. Mūsų sprendimas įgalina vairuotojus pačius pasirinkti, kada ir kaip jie nori dirbti“, – teigia A. Sparnauskas.
BA komanda tiki, kad toks sprendimas padėtų pritraukti jaunesnius, 20–35 metų amžiaus vairuotojus, kurie supranta technologijas ir moka jomis naudotis. Ilgainiui, išsivysčius technologijoms, jaunoji karta galėtų tapti automatizuotų vilkikų operatoriais ir valdyti tam tikrą kiekį vilkikų per nuotolį. Idėjos autoriai skaičiuoja, kad tokį sprendimą sukurti ir išvystyti kainuotų kelis milijonus eurų. Jų konservatyviais skaičiavimais, sprendimas atsipirktų per 2,5 metų.
Sprendė su logistikos sektoriumi susijusius iššūkius
Hakatoną „Hack4Linava“ gegužės 27–29 dienomis Vilniuje organizavo Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, Tarptautinės kelių transporto sąjungos narė (IRU) ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija. Hakatone buvo siekiama surasti sprendimus į vežėjams kylančius klausimus, susijusius su vairuotojų trūkumu, konkurencingumo išsaugojimu, iššūkiais Rytų šalyse ir įsitvirtinimu naujose rinkose.
Renginyje pranešimus skaitė ir mentorystę vykdė žymūs Lietuvos verslo ir mokslo atstovai, ekonomistai, transporto, informacinių technologijų ir kitų sektorių profesionalai. Organizatoriai viliasi hakatone gimusias idėjas paversti projektais, kuriuos „Linava“ realizuotų pritraukusi investicinių fondų ir IRU lėšas.