Rusijai ir toliau tęsiant karinius veiksmus Ukrainoje, didėja kompanijų, kurios vienaip ar kitaip atsiriboja nuo Rusijos rinkos. Sankcijas rusams taiko ne tik valstybės, tačiau ir daugelis technologijų bendrovių – nuo mažesnių iki pačių didžiausių.
Į situaciją sureagavo ir „Spotify“, kuri jau uždarė savo būstinę Rusijoje, o taip pat pašalino propagandinio turinio kanalus, tokius kaip „Russia Today“ ar „Sputnik“. Pranešama, kad šių Kremliaus valdomų įrankių turinys buvo pašalintas iš keletos rinkų, įskaitant JAV bei Europos Sąjungą. Rusijoje tai lieka ir toliau pasiekiama.
Oficialus „Spotify“ būstinės uždarymas Rusijoje reiškia ir tai, jog bendrovė nebevykdys nuo 2021 metų liepą priimto įstatymo, kuris įpareigoja socialinės žiniasklaidos įmones, turinčias daugiau nei 500 tūkst. vartotojų, turėti savo ofisą šalyje. Verta pažymėti, kad nesilaikant šio įstatymo, paslaugų tiekimas Rusijos teritorijoje gali būti apribotas arba visai sustabdytas.
Ir nors „Spotify“ kovoja su propagandiniu turiniu, tačiau kol kas neketina trauktis iš šios šalies rinkos. Muzikos transliavimo platforma į Rusijos rinką įžengė 2020 metų liepos mėnesį, kuomet savo paslaugas pasiūlė ir Ukrainai bei dešimčiai kitų Europos valstybių.
„Manome, kad yra svarbu palaikyti mūsų paslaugų veikimą Rusijoje, kas leistų užtikrinti pasaulinį informacijos srautą“, - cituojamas „Spotify“ atstovas. „Pagrindinis mūsų prioritetas buvo mūsų darbuotojų saugumas, o taip pat ir „Spotify“ veikimo užtikrinimas, kuomet prieiga prie informacijos yra svarbesnė nei bet kada anksčiau“.
„Spotify“ prisijungė prie kitų technologijų kompanijų, kurios gerokai anksčiau sureagavo į esančią situaciją ir užblokavo propagandinius Rusijos kanalus. Kiek anksčiau, analogiškų veiksmų ėmėsi „YouTube“, „Facebook“ ar „TikTok“.
Verta pastebėti, jog tai yra bene pirmas kartas, kuomet „Spotify“ imasi konkrečių veiksmų moderuojant savo turinį. Šiemet muzikos transliavimo platforma jau buvo sulaukusi nemažai kritikos dėl Joe Rogano kuriamų tinklalaidžių, kurios transliuojamos „Spotify“.