Gerindama klientų patirtį, bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) atnaujino elektros gedimų registravimo internetu formą bei interaktyvaus žemėlapio, kuriame realiu laiku skelbiama informacija apie elektros skirstymo tinklo darbą, funkcionalumus. Žemėlapyje galima sužinoti, kurioje vietovėje atjungti elektros skirstymo tinklo įrenginiai, taip pat pranešti apie elektros energijos tiekimo sutrikimą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Žemėlapis pritaikytas ir mobiliems įrenginiams, tad sužinoti aktualią informaciją apie elektros skirstymo tinklo darbą galima ir telefone.
Elektros atjungimai suskirstyti pagal jų tipus – planinius ir neplaninius. Planiniai atjungimai – tai laikinas elektros tiekimo nutraukimas, kai ESO atlieka elektros tinklo atnaujinimo arba plėtros darbus ir dėl darbuotojų saugumo būtinas laikinas įtampos atjungimas. Tuo tarpu gedimai elektros skirstymo tinkle įvyksta dėl techninių arba išorinių priežasčių – pvz., pašalinių asmenų veiklos ar gamtos poveikio.
„Svarbu, kad gyventojai galėtų paprastai ir greitai patikrinti informaciją apie elektros atjungimus. Pasirinkus norimą vietovę galima sužinoti apie atjungimo pradžią ir planuojamą elektros tiekimo atnaujinimo laiką. Jei informacijos apie gedimą žemėlapyje nėra ir žinoma, kad gedimas ne vidaus elektros tinkle, gedimą patariame registruoti pasinaudojus specialia forma arba paskambinus trumpuoju numeriu 1852“, – sako ESO Paslaugų tarnybos vadovas Renaldas Radvila.
Kartu atnaujinta elektros gedimų registravimo forma leis greičiau pasirinkti situaciją ir patogiau įvesti gedimo vietos adresą. Gedimą galima registruoti žemėlapyje arba adresu ESO tinklalapyje. Šiuo metu jau apie penktadalis pranešimų apie gedimus yra registruojami internetu, ir tai – greičiausiais ir paprasčiausias būdas tai padaryti.
Registruojant gedimą nuo šiol gyventojai gali patikslinti esamą elektros sutrikimo situaciją – pvz., nėra elektros, svyruoja įtampa arba pastebėjo pavojų. Pateikiamas klausimynas padeda iškart identifikuoti registruojamus vidaus tinklo gedimus, kai gedimas yra ne ESO valdomame skirstomajame tinkle.
Pirminiais paskaičiavimais, tai turėtų padėti sutaupyti bendrovės dispečerių darbo laiką. Iš viso – apie 900 val. per metus, kai dispečeriai turi vykti į gedimo vietą arba nuotolinių būdu tikslinti situacijas dėl vidaus tinklo gedimų.