Buvęs „Nissan“ valdybos pirmininkas Carlosas Ghosnas, kažkada buvęs elektromobilių pradininkas, kuris prieš dešimtmetį su pernelyg optimistiškais lūkesčiais pasinėrė į šias technologijas, sako, kad kompanijai pagaliau atėjo laikas visapusiškai įsitraukti į elektromobilių rinką, nes savo buvusią darbovietę, prasidedant naujai – elektromobilių – erai, jis šiuo metu vertina kaip automobilių gamintoją be jokios vizijos.
C. Ghosnas teigė, kad automobilių gamybos naujokai, įskaitant „Tesla“ ir naujus rinkos dalyvius iš Kinijos, turi pranašumą prieš senus žaidėjus, ir perspėjo, kad „senosios gvardijos“ įmonės, tokios kaip „Nissan“, turi veikti greičiau, kad išliktų konkurencingos greitai besikeičiančioje aplinkoje.
„Tai, kaip greitai įvairūs automobilių gamintojai įgyvendins esminius pokyčius, lems, kas taps rinkos lyderiu“ – sakė C. Ghosnas internetinėje spaudos konferencijoje Japonijos užsienio korespondentų klube, kur praėjusią savaitę nušalintasis „Nissan“ veteranas kalbėjo apie savo neseniai (japonų kalba) išleistą knygos versiją.
C. Ghosnas virtualioje konferencijoje dalyvavo iš savo namų Beirute, kuriame gyvena kaip tarptautinis bėglys. Pastarieji šio buvusio „Nissan“ kompanijos atstovo gyvenimo metai primena įtempto siužeto trilerį: Japonijoje jam keturis kartus buvo pareikšti kaltinimai dėl netinkamo finansinio elgesio ir lygiai prieš dvejus metus C. Ghosnas pabėgo iš šalies, paslėptas didelėje muzikinės aparatūros dėžėje. C. Ghosnas, kuris laikosi versijos, kad yra nekaltas, teigė, kad pastaruoju metu milžiniškas, sparčiai augantis susidomėjimas elektromobilių pramone pateisina jo ankstyvą – galbūt per ankstyvą – sprendimą populiarinti elektromobilius 2010 m. į rinką paleidžiant „Nissan Leaf“ hečbeką. „Nissan“ planavo parduoti šimtus tūkstančių elektromobilių per ateinančius metus, bet dideli kompanijos lūkesčiai tada nepasitvirtino. „Kai paleidau pirmąjį masinei rinkai skirtą elektromobilį, – prisiminė C. Ghosnas. – Kaip prisimenate, visi iš mūsų kompanijos juokėsi, galvodami, kad mes visiškai nesiorientuojame rinkos tendencijose“.
Tačiau dabar, anot C. Ghosno, kai vis nauji automobilių gamintojai prisijungia prie elektromobilių gamybos lenktynių ir skiria šimtus milijardų dolerių elektrifikuotoms transporto priemonės gaminti, atmosfera šios srities atžvilgiu yra visai kitokia, nei anksčiau.
„Kai matote, kiek investuojama į šią sritį, nemanau, kad reikalas - pervertintas“, – sakė jis. „Rinka juda su atitinkama investuotų pinigų suma tinkamu greičiu. Mes judame link 100 prc. Elektrifikuotų transporto priemonių naudojimo, – sakė C.Ghosnas, nurodydamas „Tesla“ milžinišką rinkos vertę, kuri šiais metais jau viršijo 1 trilijoną dolerių. – Rinkos tendencijos sako, kad mes visiškai nurašome vidaus degimo variklius“. Ghosnas taip pat pridūrė, kad šiuo metu jis atlieka konsultacinį darbą elektrifikuoto mobilumo srityje Libane.
Kalbant apie kitas elektromobilių tendencijas, buvusio „Nissan“ atstovo teigimu - Kinijos rinkos dalyviai ypač daug „stato“ ant elektromobilių ir su jais susijusių technologijų, nes šalis atsilieka senesnėmis technologijomis grįstų automobilių pramonėje, todėl Kinijos įmonės tiesiog turi investuoti į naujausias ir geriausias technologijas, kad būtų ir išliktų konkurencingos kintančioje rinkoje. „Manau, kad kinai gražiai sužais su automobilių elektrifikavimu“, – sakė jis.
C. Ghosnas požiūris dabartiniu „Nissan“ elektrifikacijos atžvilgiu atsirado tada, kai kompanija paskelbė apie planus išleisti beveik 18 mlrd. dolerių, kad iki 2030 m. kompanija elektrifikuotų apie 50 procentų visų pagaminamų automobilių. Buvęs kompanijos valdybos narys teigė, kad toks „Nissan“ inovacijų tempas yra per lėtas. „Jie tikrai yra labai blogoje padėtyje šiose lenktynėse, – sakė Ghosnas apie „Nissan“. – Nėra vizijos. Jie nežino, kur eina. Jie neturi suvokimo apie šią milžinišką technologinę transformaciją, kuri dabar vyksta“.