„Tesla“ problemos su avarijomis, kuriose dalyvauja bendrovės elektromobiliai niekaip nesibaigia. Bendrovė pranešė Prancūzijos vyriausybei, kad nėra požymių, jog koks nors techninis jos automobilio gedimas galėjo sukelti mirtiną avariją Paryžiuje, kurioje dalyvavo „Tesla Model 3“ taksi, trečiadienį tokią informaciją pranešė Prancūzijos vyriausybės atstovas.
Paryžiaus taksi kompanija „G7“ sustabdė 37 „Tesla Model 3“ automobilių naudojimą savo automobilių parke po šeštadienį įvykusios avarijos, kurioje vienas žmogus žuvo ir 20 buvo sužeista. Pasak tyrimui artimo asmens, trijų žmonių būklė sunki.
„Žinoma, susisiekėme su „Tesla“ vadovybe ir jie mums sako, kad jų transporto priemonėse nėra jokių techninių problemų“, – žurnalistams sakė vyriausybės atstovas Gabrielius Attal. Jis pridūrė, kad vyriausybė laukia vykstančio teisminio tyrimo rezultatų. Transporto ministras Jeanas-Baptiste'as Djebbari sakė RMC radijui, kad kalbėjosi su „Tesla Europe“ generaliniu direktoriumi, kuris jam pasakė, kad nebuvo gauta jokių saugumo įspėjimų dėl „Model 3“. Jis pridūrė, kad automobilių gamintojas, renkantis išsamius duomenis iš savo transporto priemonių jutiklių ir kamerų, jam pranešė, kad atitinkamus techninius duomenis pateikė tyrėjams.
„Tesla“ kompanija, kuri yra elektrinių ir savaeigių transporto priemonių revoliucijos priešakyje ir kurios rinkos vertė siekia beveik 1 trilijoną dolerių, neatsakė į prašymus pakomentuoti situaciją. „G7“ kompanijos generalinio direktoriaus pavaduotojas Yann Ricordel „Reuters“ teigė, kad nelaimė įvyko, kai ne darbo metu vienas įmonės taksi vairuotojas „Tesla Model 3“ automobiliu vežė savo šeimą į restoraną. „Vairuotojas bandė stabdyti, tačiau automobilis vietoj to įsibėgėjo“, – sakė Ricordelis.
„Reuters“ šaltinis Prancūzijos policijoje naujienų portalui teigė, kad degant raudonam šviesoforo signalui sustojęs minėtasis automobilis staiga pasuko į priekį, partrenkdamas ir kartu nusitempdamas dviratininką, kuris vėliau žuvo. Vairuotojas bandė sustabdyti automobilį, važiuodamas į šonines kliūtis, įskaitant šiukšliadėžes, ir dar labiau suprastino padėtį, taip pasakojo šaltinis policijoje, remdamasis paties vairuotojo įvykių versija, liudininkais ir vaizdo stebėjimo sistemomis.
Neaišku, ar automobilis veikė „Tesla“ autopiloto režimu, kuris savarankiškai atlieka kai kurias vairavimo užduotis. Pasak minėtojo „Reuters“ šaltinio, vairuotojo alkoholio testas buvo neigiamas. Teisminis šaltinis pranešė, kad buvo pradėtas tyrimas dėl netyčinės žmogžudystės. „Reuters“ gautame vaizdo įraše, kuriame užfiksuotas incidento vaizdas, matyti juodos „Tesla“ nuolaužos ir gatvėje išmėtytos šiukšlės. Buvo sulamdytas „Tesla Model 3“ kairės automobilio pusės šonas, sumaitotas priekinis kairysis ratas, išdužo priekinis stiklas.
Atrodo, kad automobilis eismo įvykio metu taip pat atsitrenkė į baltą furgoną, kurio priekis buvo apgadintas. Kituose socialiniuose tinkluose išplitusiuose kadruose buvo matyti, kaip po avarijos žmonės rūpinosi sužeistaisiais ir sukrėstais aplinkiniais.
„Tesla“ vadovą Eloną Muską 2021-aisiais „Time“ ir „Financial Times“ paskelbė „metų žmogumi“ už istorinį į automobilių pramonės perėjimą prie elektrinių transporto priemonių, žymus verslininkas taip pat pasiekė įspūdingą rezultatą su savo „SpaceX“ kompanija – į orbitą iš Žemės sėkmingai išsiuntė raketas.
Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija, JAV automobilių saugos reguliavimo institucija, rugpjūtį pranešė, kad nuo 2016 m. išsiuntė komandas peržiūrėti ir tirti 31 „Tesla“ avarijos istoriją, per avarijas žuvo 10 žmonių, įtariama, kad jų metu buvo naudojamos išmaniosios vairuotojo pagalbos sistemos. Trijų avarijų atvejais institucija ištyrė ir atmetė „Tesla“ autopiloto funkcijos veikimo avarijos metu versiją.
E. Muskas ne kartą gynė „Tesla Autopilot“ autopiloto funkciją ir balandį „Twitter“ paskelbė, kad „Tesla“ automobilyje su įjungta autopiloto funkcija dabar yra 10 kartų mažesnė avarijos tikimybė nei tada, kai vairuojama standartinė, be autopiloto funkcijos valdoma transporto priemonė“. „Tesla“ taip pat pataria vairuotojams, kad jie turi nuolat laikyti rankas ant vairo ir būti dėmesingi ir tada, kai naudojasi autopiloto funkcija.