Didžiausia Baltijos šalyse elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ Vilniuje atidarė hibridinę tamsiąją parduotuvę (angl. „dark store“), kurioje prekės bus renkamos tik e. parduotuvės klientams. Ateityje e. prekybos maistu lyderė planuoja dalį procesų automatizuoti ir taip dar labiau didinti paslaugos prieinamumą ir greitį.
Pasak „Barboros“ vadovo Andriaus Jurgelevičiaus, per pandemiją išvystytas e. komercijos augimo pagreitis paskatino ieškoti sprendimų, leidžiančių pasiekti didesnį prekių surinkimo efektyvumą. Ne paslaptis, kad tenka spręsti ir darbo rinkos iššūkius, kai susirasti motyvuotų darbuotojų tampa vis sunkiau.
„Užsakymus klientams vadinamosiose tamsiosiose parduotuvėse renkame Lenkijoje. Ten jų turime jau 3. Baltijos šalyse ši bus pirmoji. Iki šiol augimą palaikėme didindami savo pajėgumus – per pandemiją mūsų surinkėjų ir kurjerių komanda išaugo dvigubai. Tačiau kuo toliau, tuo sunkiau greitai surasti tiek darbuotojų, kiek galėtume įdarbinti. Tamsiosios parduotuvės modelis leis išlaikyti augimą, didinant prekių surinkimo efektyvumą – turimais pajėgumais galėsime surinkti daugiau klientų užsakymų ir tą padaryti greičiau. Šis pokytis svarbus, norint išlaikyti „Barboros“ augimo pagreitį, jį didinti bei toliau gerinti paslaugos kokybę mūsų klientams“, – apie pokytį pasakoja Andrius Jurgelevičius, elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ vadovas.
Planuose – procesų automatizavimas
Baltijos šalyse „Barbora“ veikia prekių surinkimo parduotuvėje (angl. in-store picking) modeliu, kai užsakymai surenkami tiesiai iš „Maximos“ parduotuvių lentynų. Sparčiai augant e. prekybai maistu, kartu su „Maxima“ „Barbora“ išvystė modelį, leidžiantį pagerinti bendros tiekimo grandinės, parduotuvės operacijų ir e. komercijos efektyvumą, suvaldant sąnaudas ir didinant investicijų efektyvumą. Hibridinėje tamsiojoje parduotuvėje dalis asortimento užsakoma ir surenkama tik e. parduotuvės užsakymams, o kita dalis kaip ir anksčiau renkama parduotuvėje.
Pasak „Barboros“ operacijų vadovo Edgaro Martinkaus, didelės dalies prekių iškėlimas į atskirą erdvę surinkimo proceso efektyvumą gali padidinti bent trečdaliu. Nors pats prekių surinkimo procesas toks pat, kaip renkant parduotuvėsje, tačiau surinkėjai užsakymą gali rinkti niekieno netrukdomi, be to, prekes galima išdėstyti mažesniame plote ir patogiau.
„Be didesnio efektyvumo, mums ne mažiau svarbūs ir kokybiniai rodikliai. Hibridinės tamsiosios parduotuvės modelis leis užtikrinti, kad klientus pasieks geriausios kokybės prekės, šviežiausi vaisiai ir daržovės. Visos prekės keliaus tiesiai į mūsų lentynas ir visos bus skirtos tik mūsų klientams. „Barboros“ prekių surinkėjai dėl šviežesnių daržovių ar gražesnių vaisių nekonkuruos su fiziniais pirkėjais. Taip pat, efektyvindami prekių surinkimo procesą, galėsime per tą patį laiką surinkti daugiau užsakymų, vadinasi daugiau klientų galės prekes užsisakyti tai pačiai dienai“, – tamsiosios parduotuvės privalumus vardija E. Martinkus.
Pasak e. parduotuvės operacijų vadovo, kuriant hibridinį „dark store“ modelį buvo galvojama ir apie ateities investicijas. Artimiausiais metais numatytas dalinis procesų automatizavimas, leisiantis per dieną surinkti ir išvežti dar daugiau užsakymų.
„Pirmiausiai dalį prekių surinkimo procesų automatizuosime šiame hibridiniame „dark store“. Išdirbę procesus, juos po truputį perkelsime į visus surinkimo centrus tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje ir Estijoje. Visose šalyse e. prekyba maistu auga greičiau nei spėjame didinti savo pajėgumus, todėl šie pokyčiai svarbūs norint ne vytis paklausą, o ją formuoti“, – prideda „Barboros“ operacijų vadovas.
Pirmoji „Barboros“ hibridinė tamsioji parduotuvė įrengta parduotuvėje „Maxima Bazė“. Čia yra didžiausias e. parduotuvės surinkimo centras, iš kurio užsakymai pasiekia daugiausiai klientų.