Dviračių takų infrastruktūros gerinimas ir plėtra, pėsčiųjų bei dviračių ir elektrinių paspirtukų naudojamų takų atskyrimas, greičio ribojimas, aktyvesnė eismo dalyvių kontrolė, šviečiamosios veiklos stiprinimas – tokių dažniausių pasiūlymų sulaukta nuo lapkričio mėn. vykusioje Susisiekimo ministerijos surengtoje viešoje konsultacijoje, kurios metu gauta pasiūlymų bei diskutuota apie elektrinių paspirtukų eismo saugą, rašoma pranešime.
„Elektriniai paspirtukai, kaip darnaus judumo ir mikromobilumo priemonė, yra puiki alternatyva keliauti mieste, nenaudojant automobilio. Rengdami viešą konsultaciją siekėme išgirsti kuo daugiau nuomonių – tiek eismo dalyvių, tiek įmonių, institucijų – kad galėtumėme efektyviai spręsti su augančiu e. paspirtukų naudojimu kylančius iššūkius“, – sakė susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.
Diskusijoje sulaukta daugiau kaip 60 dalyvių – apie e. paspirtukų dalyvavimo viešajame eisme problematiką ir galimus sprendimo būdus diskutavo Seimo, savivaldybių, policijos, e. paspirtukų dalijimosi paslaugas teikiančių įmonių, dviratininkus ir pėsčiuosius vienijančių organizacijų, visuomenės atstovai.
Diskusijos dalyviai akcentavo, kad nors reikalingas infrastruktūros gerinimas bei kontrolės stiprinimas, tai neišspręs visų e. paspirtukų eismo saugos problemų. Siekiamai pažangai būtina koordinuota valstybės ir savivaldos institucijų veikla. Daugelio nuomone, būtina stiprinti šviečiamąją veiklą, ypač daug dėmesio skiriant vaikų mokymui ir švietimui, kad su esminiais saugaus eismo principais jie susipažintų dar darželyje ir mokykloje.
Lietuvos kelių policijos duomenimis, 2019 m. užfiksuoti 64 su e. paspirtukais susiję įskaitiniai eismo įvykiai, pernai – 99, o šiemet – 191.
Viceministro J. Skačkausko teigimu, Susisiekimo ministerija esminių iniciatyvų dėl e. paspirtukų eismo saugos gerinimo nori imtis kuo daugiau konsultuodamasi, viešai ir surinkdama platų spektrą siūlomų priemonių. Apibendrinus konsultacijos rezultatus, bus nuosekliai pereinama prie teisės aktų rengimo ir tolesnių diskusijų.