Pasaulis, pritaikytas visiems. Būtent šia kryptimi dirba kauniečių komanda, sukūrusi, judėti padedantį individualaus mobilumo robotą ir pavadinusi jį „Kim-e“. „Chronus Robotics“ sukurta transporto priemonė gali ne tik pakeisti neįgaliojo vežimėlį, bet ir gerokai praplėsti mobilumo galimybių ribas.
„Chronus Robotics“ nuotr.
Pelnė pripažinimą
„Esame įsitikinę, kad produkto dizainas labai svarbus. Mūsų robotas yra ne tik modernaus, ergonomiško dizaino, bet ir itin kompaktiškas bei manevringas. Jis niekuo neprimena neįgaliojo vežimėlio, prasilenkdami praeiviai mato moderniu riedžiu važiuojantį naujovių entuziastą. Unikali šio roboto savybė yra ta, kad jį galima valdyti intuityviais kūno judesiais visai nesinaudojant rankomis“, – inovaciją pristato Kauno mokslo ir technologijų parke apsilankiusios komandos vadovas Ričardas Griška.
Robotas skirtas žmonėms siekiantiems aktyvaus dalyvavimo socialiniame gyvenime ir darbo rinkoje, nepaisant to, kad jie negali kontroliuoti apatinės kūno dalies.
Šios inovacijos kūrimui inžinieriai pasitelkė mechatronikos, biomechanikos ir net psichologijos žinias, pritaikė automobilių sporte, aviacijoje, kosmoso ir karinėje pramonėje naudojamus technologinius sprendimus.
„Nors daug vilčių dedama į žingsniuojančių robotinių egzoskeletų pritaikymą specialių poreikių turintiems asmenims, vis dėlto, pirmieji egzoskeletai yra labai lėti, sudėtingai valdomi ir labai brangūs. Daugiau nei 3 milijonai europiečių kasdien vis dar naudojasi rankomis stumiamais vežimėliais, todėl unikalų sėdėsenos mechanizmą turintis ir intuityviai valdomas ratuotas mobilumo robotas šiandien yra optimaliausias sprendimas“, – pabrėžia R. Griška.
Robotas pelnė pripažinimą šiemet vykusiame konkurse „Žaliojo susisiekimo link“, kurio finalas vyko Tarptautiniame transporto inovacijų forume. Sprendimas nugalėjo kategorijoje „Žaliausi dizaino sprendimai geresniam susisiekimui ir tarpsektoriniam bendradarbiavimui“. Be to, Britų išradėjų draugija jau spėjo jį pripažinti pasauliniu išradimu. „Chronus Robotics“ komanda bendradarbiauja su Lietuvos mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) patentuodama sprendimo dizainą.