Antrasis „Juodasis penktadienis“ per beveik nei dvejus pandemijos metus patvirtino sklandžiusias prognozes, kad Covid-19 laikotarpis daliai gyventojų sustiprins, o kitiems suformuos naujus pirkimo internetu įpročius. Baltijos šalių e. parduotuvėse pirkėjai per praėjusį „Juodojo penktadienio“ savaitgalį išleido 5 proc. daugiau nei tą patį savaitgalį prieš metus, skaičiuoja „Paysera“, kuri padeda e. parduotuvėms surinkti pirkėjų atsiskaitymus.
Pasak „fintech“ bendrovės, per 13 000 Baltijos šalių e. parduotuvių pirkėjai atliko panašiai apsipirkimų kaip ir 2020 m. „Juodojo penktadienio“ savaitgalį. Vidutinė pirkinio suma praėjusį savaitgalį sudarė 58 Eur. Vidutinė pirkinio suma buvo didesnė 50-yje didžiausių „Paysera“ aptarnaujamų e. parduotuvių – čia ji sudarė 67 Eur.
Užsitęsusi pandemija suformavo įpročius
„Jeigu po pernykščio „Juodojo penktadienio“ sakėme, kad pirkimą internetu nemaža dalimi skatino susibūrimų vengimas, tai šiemet situacija kitokia. Šiandien dauguma pasiskiepiję, susigyvenę su pandemija, o žmonės internetu ir toliau aktyviai perka. Po šio savaitgalio manau galima drąsiau konstatuoti, kad vartotojų įpročių lūžis įvyko – pandemija įpratino pirkti internetu ir nemažai daliai pirkėjų šie įpročiai yra negrįžtami“, – sako Audrius Lučiūnas, vienas „Paysera“ akcininkų, daugiau nei 15 metų dirbantis e. komercijos srityje.
Pasak A. Lučiūno, prie didelio pirkėjų aktyvumo greičiausiai prisidėjo ir visuomenės emocinis fonas.
„Covid-19 užsikrėtimai, trūkinėjančios tiekimo grandinės, kylančios kainos ir panašios naujienos didina žmonių dirglumą. O naujų daiktų ar patirčių įsigijimas pakrauna gerų emocijų, leidžia kuriam laikui atitrūkti nuo kasdienybės, todėl žmonės ieško nuolaidų, perka ir taip atsipalaiduoja“, – teigia A. Lučiūnas.