„Volkswagen“ elektrifikacijai skiria labai didelį dėmesį ir daug pinigų. Tačiau dabar skelbiama, kad „Volkswagen“ vienai-dviem savaitėms stabdo elektromobilių gamybą. Kas vyksta?
„Volkswagen ID.3“ ir „ID.4“. Gamintojo nuotrauka
O vyksta tai, kas, atrodo, tampa nesibaigiančia problema – detalių tiekimo problemos. Jos išryškėjo per pandemiją, kai ėmė stoti gamyklos. Tačiau bent jau iš pradžių automobilių gamintojai apie tiekimo problemas per daug negalvojo, nes namuose įstrigę žmonės tuomet beveik nepirko automobilių. Dabar paklausa yra, bet gamybą tenka stabdyti.
Didžiausia problema – lustų krizė. Išaugęs procesorių ir įvairių silicio pagrindo jutiklių poreikis klampina automobilių gamintojus. Modernūs automobiliai (ypač elektromobiliai) yra kompiuteriai ant ratų, todėl procesorių jiems tikrai reikia. Iš pradžių „Volkswagen“ sugebėjo palaikyti stabilią elektromobilių gamybą. Tai pavyko padaryti suteikiant elektromobiliams didesnį prioritetą – kai stojo „Golf“ ir „Tiguan“ surinkimo linijos, „ID.3“ ir toliau riedėjo nuo konvejerių. Tačiau dabar „Volkswagen“ yra priversta mažiausiai savaitei stabdyti elektromobilių gamyklą dviejose pagrindinėse gamyklose Vokietijoje – Cvikau ir Drezdene.
„Volkswagen“ grupė yra labai integruota, todėl nukentės ne tik VW prekės ženklu pažymėti automobiliai. Pavyzdžiui, Cvikau gamykloje gaminami „Volkswagen ID.3“, „ID.4“, „Audi Q4 e-tron“ ir „Cupra Born“. Manoma, kad trikdžiai nuo galutinių „Volkswagen“ grupės skaičių šiemet gali nubraukti apie 5000 elektromobilių.
Jei elektromobilių surinkimo linijos dulkes rinks tik savaitę, tikriausiai, didelės problemos nebus. Bet lustų krizė greičiausiai tęsis dar porą metų, todėl trukdžių neišvengiamai dar bus. „Volkswagen Group“ per trečiąjį šių metų ketvirtį pardavė 122,1 tūkstantį elektromobilių – 109 % daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Būtų skausminga, jei šį pagreitį sustabdytų banalioji lustų krizė.