Politikai elektromobilių plėtrą gali skatinti keliais būdais. Jie gali skirti subsidijas, padedančias įsigyti šiaip jau brangius elektromobilius. Jie gali gerinti infrastruktūrą. Ir, žinoma, galima tiesiog aprūpinti valstybines įstaigas elektromobiliais.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Vyriausybės ir vietinės valdžios institucijos Europoje imasi visų šių priemonių ir kur kas daugiau. Bet neįmanoma paneigti fakto, kad ilgą laiką elektromobiliai buvo tiesiog nepatogūs dėl prastos infrastruktūros. Ir, iš dalies, dėl vairuotojų įpročių. Be to, vyriausybės apskritai garsėja tuo, kad yra neefektyvios, todėl ši naujiena labai nestebina.
Prieš porą metų Glazgo miesto taryba įsigijo 322 elektromobilius. Dabar aišku, kad aktyviai naudojami tik 130. Kas nutiko kitiems? Nieko – jie stovi aikštelėje nenaudojami du metus. Ir sensta. Bet politikai nebūtų politikoje, jei neturėtų paaiškinimo savo neefektyvumui.
Teigiama, kad dėl elektromobilių nenaudojimo kalta COVID-19 pandemija. Ne, elektromobiliai neserga – tiesiog nebuvo galimybės apmokyti darbuotojus jais naudotis. Automobilis – brangus pirkinys, todėl prieš jo patikėjimą savivaldybės darbuotojams, reikia šiokio-tokio instruktažo.
Beje, Škotija ir elektromobiliai kartu tokioje šviesoje minimi dažnai. Greitai Škotijoje vyks pasaulinis klimato kaitos renginys „Cop 26“. Į jį lėktuvais (tikimės, ne užsakomais reisais?) sugužės tarptautinės delegacijos. Jų nariai bus raginami naudotis viešuoju transportu, bet tie, kurie pageidaus, bus vežiojami elektromobiliais, kurie yra įkraunami naudojant vidaus degimo variklius turinčiais generatoriais. Na, jie degins biodegalus, bet įvaizdis vis tiek nekoks.