JAV elektrinių automobilių bendrovės „Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas sako, kad pasaulinis mikroschemų deficitas, kuris šiemet itin stipriai sukrėtė automobilių pramonę, dėl planuojamų ar statomų naujų puslaidininkių gamyklų artėja prie pabaigos.
Daugelis gamintojų šiemet priversti mažinti gamybos apsukas ar net stabdyti visas gamybos linijas, o daugelis ekspertų mano, kad šios problemos gali tęstis iki pat 2023 metų. Paklaustas, kiek laiko, jo manymu, pasaulinis lustų trūkumas veiks transporto priemonių gamybą, E.Muskas turėjo kiek kitokią nuomonę. Pastarojo teigimu, viskas turėtų baigtis jau visai netrukus.
„Šiuo metu statoma daug lustų gamybai skirtų gamyklų“, – sakė Muskas per internetinę diskusiją penktadienį su „Stellantis“ ir „Ferrari“ pirmininku Johnu Elkannu, Italijos technologijų savaitės metu. „Manau, kad iki kitų metų turėsime gerus lustų tiekimo pajėgumus“, – pridūrė jis.
Abu automobilių pramonės lyderiai turėjo vienodą nuomonę dėl potencialios branduolinės energijos paramos, galinčios padėti išspręsti didėjančių pasaulinių energijos poreikių klausimą.
„Mane stebina tai, kad neseniai kai kurios šalys nutolo nuo saugios branduolinės energijos“, – sakė E.Muskas.
Tačiau savo dialoge jie vengė kalbėti apie konkurencijos problemas tarp didžiausių elektrinių transporto priemonių lyderių, tokių kaip „Tesla“ ir senųjų automobilių gamintojų, dabar daug investuojančių į savo elektrifikuotų transporto priemonių asortimento plėtrą.
E.Muskas padėkojo J.Elkanui už paramą, kurią „Tesla“ nuo 2017 iki 2019 metų gavo iš „Comau“, „Fiat Chrysler Automobiles“ robotikos padalinio, dabar priklausančio „Stellantis“. Tą laikotarpį „Tesla“ vadovas pavadino „vienu skaudžiausių laikotarpių“ savo įmonei, kuris buvo susijęs su „Telsa Model 3“ gamyba.
„Johnas man labai padėjo šiuo, mūsų kompanijai itin sudėtingu, laikotarpiu“, – sakė E.Muskas ir pridūrė, kad „Tesla“ per savo kompanijos istoriją net 6 kartus atsidūrė prie bankroto ribos.
Tuo tarpu „Stellantis“ generalinis direktorius Carlosas Tavaresas teigė, kad jo vadovaujama grupė, susikūrusi po susijungimo su „Fiat Chrysler“ ir Prancūzijos PSA grupei, šiemet tikėjosi pasiekti anglies dioksido emisijos tikslus Europoje be iš „Tesla“ kompanijos nupirktų kreditų.