Rugsėjo 9-12 dienomis Klaipėdoje vyks vienintelis Baltijos šalyse unikalaus formato animacijos ir videožaidimų festivalis BLON. Šis renginys unikalus ne tik tuo, kad po vienu stogu suburia dvi giminingas meno formas, bet ir savo auditorija. Jame galima sutikti tiek jaunus, neatrastus talentus, tiek patirtimi noriai besidalijančius industrijos veteranus iš Lietuvos bei užsienio, rašoma festivalio organizatorių siųstame pranešime žiniasklaidai.
BLON festivalis / Pranešimo autorių nuotr.
Šių metų BLON yra ypatingas dėl globalių įvykių – per pastaruosius du metus beveik visi žaidimų kultūrai skirti renginiai persikėlė į internetą, dėl ribojimų neįvyko dešimtys konferencijų ar kontaktų mugių.
„Žaidimų industrijoje pandeminė situacija sukūrė labai keistą efektą. Viena vertus, masiškai augo žmonių noras žaisti, dalį savo socialinių veiklų perkelti į virtualias erdves, antra vertus, kūrėjai visame pasaulyje susiduria su naujais iššūkiais, kuriuos sunku spręsti be gyvo kontakto. Tai vienodai liečia tiek dideles, tiek mažas įmones“, — pasakoja vienas renginio kuratorių, Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos valdybos narys Ričardas Jaščemskas. „Jei pagrindinis pernai metų iššūkis daugeliui kūrėjų buvo darbo procesų perkėlimas į virtualią erdvę, tai šiemet susiduriame su kitokio pobūdžio problemomis. Atsiveriančios galimybės kurti suformuoja aibę naujų poreikių, studijos ieško leidėjų ir potencialių kolegų – dailininkų, kompozitorių, marketologų ar kitų specialistų. Žaidimų industrija, tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje yra plėtros etape, tad mes labai džiaugiamės galimybe BLON‘e pokalbiui suburti platų Europos industrijos profesionalų tinklą“.
Renginio programoje – industrijos veteranai
Programoje numatomi net keli pranešėjai, pasakosiantys apie savo amatą bei žaidimų industrijos subtilybes. Šių metų festivalio tema – naratyvas arba pasakojimo menas, tad dauguma pranešėjų savo dėmesį skirs būtent šiam aspektui.
„Sudėtingus ir gilius istorinius žaidimus kuriančioje studijoje „Paradox“ dirbantis Daniel Moore į BLON atvyksta papasakoti, kaip kuriami žaidimai paremti tikrais istoriniais įvykiais. Kaip kuriamas šių žaidimų naratyvas, kaip greta istorinių faktų įspraudžiami žaidėjo veiksmai ir jo sprendimai. O galbūt jūs jau turite tvirtą norą kurti pasakojimus bei rašymo įgūdžių, bet nežinote kaip juos pritaikyti žaidimuose? Tuomet jūsų dėmesio lauks scenarijaus kūrimo konsultantas ir mentorius Ranko Trifkovič, sukūręs žaidimų istorijų pasakojimo struktūrą „Compass Blueprint“. Savo istoriją žaidime galima pasakoti ir realiame laike, pirmu asmeniu. Na, bent jau taip mano virtualios realybės ir NFT evangelistas Thomas Tumosa, kuriantis provokuojantį VR turinį, kurio dalimi neretai tampa ir jis pats. O „Weekend Warrios“ studijos atstovas Povilas Vincentas Jankūnas, dirbęs su puikiuoju žaidimu „Utility for the Soul“, mėgins atsakyti į dešimtmečiais kamuojantį klausimą – ar muziejuose yra vietos žaidimams“, – išskiria R. Jaščemskas.
Nuo animacijos iki kompiuterinių žaidimų
Šie ir keletas kitų pranešimų sudaro pagrindinę festivalio programą, kur be žaidimų festivalio lankytojų laukia ir gausi animacinių filmų kino programa, susitikimai su kino ir žaidimų kūrėjais, virtualios realybės ekspozicija. Renginio paraštėse organizuojamos apvalaus stalo diskusijos, kuriose dalyvaus ir tinklaveikos specialistai, padedantys kūrėjams atrasti vieni kitus.
Žaidimų kūrėjai taip pat laukiami dviejose diskusijose. Pirmoje jų Lietuvos bei Europos žaidimų bei animacijos ekspertai aptars pastaruosius porą metų industrijoje, įvykusius pokyčius, naujai atsiveriančias galimybes. Antroji diskusija bus skirta būtent darbui su užsienio partneriais bei laisvai samdomais profesionalais. Diskusijos dalyviai sieks išsiaiškinti kokia yra tokių partnerysčių nauda, sklaidys mitus ir komentuos iššūkius. Žaidimų kūrėjams skirtą programą vainikuos neformalus susitikimas prie kavos skirtas kontaktų mezgimui bei renginio įspūdžių aptarimui.
„Tai ne pirmas kartas, kai renginio paraštėse organizuojame tiek formalias, tiek neformalias diskusijas industrijos specialistams bei savo svečiams, tačiau šiemet mes ypatingai tikime šių sprendimų reikalingumu. Tiek Lietuvoje, tiek Europoje BLON jau spėjo išgarsėti kaip kamerinio formato renginys, kuriame užsimezga tvirti santykiai ir tikros draugystės. Iš renginio svečių kasmet gauname komentarų, kad būtent BLON‘e jie sutiko taip seniai ieškotą specialistą, ar buvo įkvėpti imtis rimtų pokyčių savo karjerose. Tokį efektą mūsų festivalis turėjo iki pandemijos, tad esame tikri, šiemet magija bus dar paveikesnė“, – teigia festivalio BLON vadovė Laura Almantaitė.