Ne paslaptis, kad socialiniai tinklų veikla nėra tokia jau skaidri, kaip daugelis vartotojų anksčiau manė, ypač, jeigu kalbame su asmens duomenimis susijusias veiklas. Tiesa ta, kad tai kelia abejonių dėl vartotojo duomenų rinkimo ir tolesnės šios informacijos panaudojimo. Taigi nenuostabu, kad socialinių tinklų platformos yra gana reguliarios dalyvės įvairiuose teismo procesuose.
Naujausią iš jų išdavė Airijos duomenų apsaugos komisija (DPC). Pastaroji „WhatsApp“ platformai paskyrė 225 mln. eurų baudą už Europos sąjungoje įsigaliojusių bendrosios duomenų apsaugos reglamento taisyklių pažeidimus. Bauda susijusi su tyrimu, kuris buvo pradėtas dar 2018 metais. Visa tai yra susiję su nepakankamu „WhatsApp“ skaidrumu apie tai, kaip ši platforma tvarko vartotojų duomenis.
„Duomenų apsaugos komisija (DPC) šiandien paskelbė baigusi BDAR tyrimą, kuris buvo atliktas dėl įmonės „WhatsApp Ireland Ltd.“ veiksmų. DPC tyrimas prasidėjo 2018 metų gruodžio 10 dieną, o juo buvo nagrinėjama ar „WhatsApp“ įvykdė BDAR skaidrumo įsipareigojimus dėl informacijos teikimo ir šios informacijos skaidrumą, tiek „WhatsApp“ paslaugos vartotojams, tiek nebesinaudojantiems šia platforma. Tai apima duomenų subjektams teikiamą informaciją apie informacijos apdorojimą tarp „WhatsApp“ ir kitų „Facebook“ įmonių“, – pažymima DPC pranešime spaudai.
Negana to, pranešime minima, kaip DPC sprendimai dėl tyrimo iš 2020 metų gruodžio mėnesio sulaukė BDAR reikalavimus prižiūrinčių institucijų prieštaravimų. Visgi, kaip pranešė kanalas BBC, institucijos išreiškė nesutikimą su Airijos pateiktu sprendimu. Tiesą sakant, šiuo metu kyla rimtų abejonių ir klausimų, kaip pavyzdžiui, kuriuos BDAR straipsnius „WhatsApp“ pažeidė? Bei kaip reguliuotojas apskaičiavo tuo metu pasiūlytą apie 50 mln. eurų siekiančią baudą?
Siekdama tai paaiškinti, Europos duomenų apsaugos valdyba (EDPB) paprašė Airijos duomenų apsaugos komisijos iš naujo įvertinti ir padidinti siūlomą baudą, remiantis daugeliu EDPB sprendime nurodytų veiksnių. Atlikus jau minėtą pakartotinį vertinimą, DPC už BDAR taisyklių pažeidimą „WhatsApp“ skyrė 225 mln. eurų baudą. Be to, DPC oficialiai papeikė „WhatsApp“ bei nurodė imtis veiksmų, kurie turėtų priversti platformą paisyti ES duomenų apsaugos reglamentų.
Visgi, akivaizdu, kad „WhatsApp“ su šiuo sprendimu nesutinka, kuomet platformos atstovas spauda teigė, jog įmonė stengiasi užtikrinti, kad visa pateikta informacija būtų skaidri ir išsami, ir toliau tai planuojama daryti. Pastebima, kad griežtai nesutinkama su šiandieniniu sprendimu dėl skaidrumo, kurį vartotojams platforma suteikė dar 2018 metais. Taip pat priduriama, kad siūlomos nuobaudos yra visiškai neproporcingos bei šis sprendimas bus skundžiamas.