Nors technologijų rinkoje tam tikrų kompanijų vadovai neretai apsižodžiuoja arba pakritikuoja artimiausius konkurentus, bene visiems aišku, jog tai visais atvejais savo žodžius reikia pamatuoti. Tuo savo kailiu įsitikino vienas vadovaujantį postą užimančių „Huawei“ darbuotojų, paskelbęs, jog „Tesla“ automobiliai žudo žmones.
Su Jing, „Huawei“ autonominio vairavimo padalinio vadovas, Pasaulinėje dirbtinio intelekto konferencijoje netikėtai pareiškė, jog „Tesla pasižymi dideliu avarijų dažniu“, besdamas pirštu į nelaimingus atsitikimus, kuriose nukentėjo autopiloto funkciją įjungę žmonės:
„Tesla pastaraisiais metais pasižymi labai dideliu avarijų dažniu, o eismo įvykių tipai yra labai panašūs – nuo pirmojo žmogaus nužudymo iki naujausio atvejo. Aš naudoju žodį „nužudymo“ šioje vietoje ir tai visiems skambės rimtai. Tačiau pagalvokite apie tai – kai mašina įžengia į žmonių visuomenę ir įvyksta jos simbiozė su žmonės, mašina neabejotinai sukels nelaimingus atsitikimus. Tai bjauru. Esmė tame, jog minėdami „nužudymą“ mes siekiame kaip įmanoma sumažinti avarijų tikimybę. Kalbant apie tikimybę, tai tikrai įmanomas dalykas.“
Iš pirmo žvilgsnio, šis komentaras atrodo labai nuoširdus ir gero linkintis. Juk spaudoje iš tiesų buvo nuskambėję atvejų, kai buvo įtariama, jog mirtimi pasibaigusiose „Tesla“ automobilių avarijose buvo įjungtas autopiloto režimas.
Problema tame, jog, nepaisant to, teigti, kad „Tesla“ automobiliai žudo žmones yra visiškai neteisinga. Amerikiečių gamintoja labai aiškiai įspėja, jog įjungus išmanų autopilotą vis tiek būtina būti atidžiam ir pasirengusiam bet kada perimti automobilio valdymą. Tai užtikrina netgi salone esanti kamera, kuri geba atpažinti, kada vairuotojas prie vairo naudojasi mobiliuoju telefonu, ir akimirksniu išjungti savavaldį režimą.
Be to, nėra jokios statistikos, įrodančios faktą, kad „Tesla“ automobiliai pasižymi didesniu avarijų dažniu.
Natūralu, jog šių teiginių absurdiškumą suprato ir pati „Huawei“, neseniai paskelbusi, kad Su Jing pašalintas iš Autonominio vairavimo padalinio vadovo pareigų bei bus pervestas į mokymų bei distribucijos komandą. Tai įrodantį dokumentą pasirašė pats „Huawei“ įkūrėjas ir dabartinis generalinis direktorius Ren Zhengfei.
Kitaip tariant, šis atvejis gali būti gera pamoka, jog norėdamas išaukštinti savo atstovaujamą kompaniją ar tiesiog elementariai atkreipti dėmesį į konkurentų problemą privalai sverti kiekvieną žodį, o geriausia – nerizikuoti ir vengti aštrių pasisakymų.
Primename, kad „Huawei“ kol kas pati negamina savavaldžių automobilių, tačiau kitiems gamintojams teikia radarus ir kitą tam reikalingą įrangą. Visgi už uždarų durų kalbama, jog tik laiko klausimas, kada Kinijos milžinė žengs tokį žingsnį ir išleis be vairuotojo įsikišimo važiuoti galinčią transporto priemonę, pažymėtą „Huawei“ ženklu.