Dar praėjusių metų spalį per automobilių pramonės padangę nuvilnijo žinia, kad „Hyundai“ atšaukia 77 000 „Kona Electric“ elektromobilių įvairiose šalyse dėl savaiminio užsidegimo grėsmės – šis modelis sukėlė net kelis gaisrus įvairiose šalyse. Deja, „Hyundai“ problemos nesibaigia – paskutinis automobilio barbekiu vakarėlis, jeigu taip galima pavadinti, įvyko Norvegijos sostinėje.
Šaltiniai iš Oslo praneša, jog nelaimėlė „Hyundai Kona“ užsidegė savaime – tuo metu ji nei važiavo, nei buvo kraunama. Gaisrininkai gesinimui panaudojo specialų audeklą, kuris smarkiai sumažino liepsnas, tačiau vėliau į gaisravietę buvo atvežtas didelis vandens konteineris, į kurį degantis automobilis buvo įkeltas ir panardintas.
Tokia sudėtinga gesinimo taktika reikalinga todėl, nes elektromobilių baterijos linkusios degti beprotiškai ilgai, o jų gesinimui negalima tiesiog panaudoti vandens čiurkšlės.
Įdomu tai, jog pastarosiomis dienomis analogiška situacija pasikartojo ir „Hyundai“ tėvynėje – Pietų Korėjoje. Skelbiama, jog elektromobilis taip pat užsidegė savaime, tiesiog stovėdamas stovėjimo aikštelėje.
Turbūt kyla klausimas, kodėl šie „Hyundai Kona“ nebuvo grąžinti gamintojui? Į atšaukimo programą šie du egzemplioriai nepateko, nes buvo per nauji – ji apėmė automobilius, pagamintus nuo 2017 metų rugsėjo iki 2020 metų kovo. Po to bendrovė šio modelio gamybą iš Pietų Korėjos perkėlė į Nošovice miestą Čekijoje ir tikėjosi, jog tai išspręs tragedija galinčius pasibaigti trūkumus.
Tačiau panašu, jog „Hyundai“ problemos kur kas rimtesnės – gaisro priežasties nepavyko paaiškinti nei jai, nei baterijas gaminančiai „LG Energy Solution“, kadangi atsitvėrė tylos siena.
Tokia situacija neramina ne tik „Kona Electric“, bet ir dar tokių būsimų produktų, kaip „Hyundai Ioniq 5“, pirkėjus. Žinoma, dėl to nurašyti visų elektromobilių nevertėtų – statistikai automobiliai su vidaus degimo varikliais dega kur kas dažniau.