Didžiųjų technologijų kompanijų problemos dėl kuriamų monopolių ar kitų nesąžiningų veiksmų – jokia naujiena. Per pastaruosius metus daugelis jų turėjo vienokių ar kitokių problemų, o bene daugiausiai jų susiję su JAV milžine „Google“.
Didžiausią pasaulyje paieškos tinklą, reklamos tinklą ir dar daugybę kitų dalykų valdanti bendrovė neseniai gavo net 220 mln. eurų baudą už nesąžiningą reklamų politiką. Dėl šios priežasties, „Google“ sutiko patobulinti reklamų politiką.
Kaip skelbia „Reuters“, Prancūzijos anti-monopolinė tarnyba išsiaiškino, jog „Google“ skelbimų valdymo platforma „Ad Manager“ yra susijusi su „AdX“, o pastaroji taip pat priklauso ne kam kitam, o paieškos milžinei. „AdX“ platformoje vyksta reklaminių pozicijų aukcionai.
Tyrimo metu nustatyta, jog reklamos pozicijų aukcionuose surenkama informacija buvo dalinamasi su „Google Ad Manager“. Negana to, paaiškėjo, jog „AdX“ suteikdavo geresnes sąlygas „Ad Manager“ platformai, lyginant su konkurentų sistemomis. Paaiškėjus šiai situacijai, „Google“ pasiekė susitarimą su Prancūzijos anti-monopoline tarnyba ir įsipareigojo užtikrintas geresnes sąlygas kitoms platformoms bei sutiko sumokėti 220 mln. eurų siekiančią baudą.
Kaip teigia anti-monopolinės institucijos vadovė Isabelle de Silva, bauda galėjo būti gerokai didesnė, jei „Google“ atstovai nebūtų sutikę susitarti.
„Sprendimas pritaikytas tokias sankcijas „Google“ yra labai svarbus, nes tai pirmasis toks sprendimas pasaulyje, kuomet tyrimas buvo orientuotas į sudėtingus algoritmus, aukcionų procese, kuo yra paremtas visas reklamų verslas internete“.
Pranešama, jog „Google“ neketina skųsti šio sprendimo. Negana to, manoma, kad toks Prancūzijos institucijų sprendimas ir „Google“ siekis susitarti, gali paskatinti JAV milžinės konkurentus kreiptis į atitinkamas institucijas, siekiant galimai patirtos žalos atlyginimą.