Vienas didžiausių šalies komercinių bankų „Luminor“, kuris veikia kaip Estijoje registruoto to paties pavadinimo banko skyrius, nubaustas bendra 350 tūkst. eurų piniginę bauda už Mokėjimų įstatymo pažeidimus, praneša Lietuvos bankas.
Jie buvo nustatyti atlikus tyrimą, kurio metu išnagrinėti mokėjimo paslaugų incidentai, įvykę 2020 m. liepos–rugpjūčio mėn. Nubaustas bankas pripažįsta savo kaltę ir tikina, kad nustatytus trūkumus jau pašalino.
Tūkstančiai klientų negalėjo pasiimti savo pinigų
Lietuvos bankas nustatė, kad „Luminor“ nevykdė vienos iš esminių mokėjimo paslaugų teikėjo pareigų – neužtikrino kliento galimybės disponuoti jo sąskaitoje esančiomis lėšomis.
Per vieną iš incidentų komercinis bankas įvykdė 772 neautorizuotas (t.y. be kliento sutikimo) mokėjimo operacijas, kurios dubliavo patvirtintas operacijas, už didesnę nei už 1 mln. eurų sumą.
Paaiškėjus, kad jos buvo įvykdytos, komercinis bankas nesiėmė tinkamų priemonių problemai spręsti – daugumai nukentėjusių vartotojų pinigų negrąžino iki kitos darbo dienos pabaigos, kaip tai nustatyta Mokėjimų įstatyme. Už šį nusižengimą skirta 150 tūkst. eurų bauda.
Kita, 100 tūkst. eurų, bauda skirta už tai, kad incidentų metu „Luminor“ su klientais komunikavo netinkamai arba apskritai jiems nepranešė svarbios informacijos.
Toks elgesys turėjo pasekmių – skaičiuojama, kad per su mobiliuoju parašu susijusį incidentą mažiausiai 5,5 tūkst. klientų, kurie keletą kartų bandė nesėkmingai jungtis su mobiliuoju parašu, prieiga prie interneto banko buvo visiškai užblokuota, tačiau „Luminor“ jiems nenurodė blokavimo priežasčių ir laiku nesiėmė priemonių blokavimui panaikinti. Už šį pažeidimą komerciniam bankui skirta taip pat 100 tūkst. eurų bauda.
Teigia, kad trūkumus jau pašalino
„Luminor“ banko komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė pripažino, kad bankas nesilaikė nustatytų reikalavimų.
„Mes pripažįstame Lietuvos banko išvadas ir jau pašalinome trūkumus, kurie nurodyti tyrime. Minimi incidentai įvyko praėjusią vasarą per vieną iš sudėtingiausių technologinių transformacijų, per kurią didžiulis kiekis mūsų klientų duomenų ir sąskaitų buvo perkelta į naują vieningą platformą.
Siekdami išvengti tokių incidentų pasikartojimo, iki šios dienos mes jau atlikome išties reikšmingų kasdienės veiklos ir strateginių pokyčių, taip pat pradėjome bendradarbiauti su IBM, kad paspartintume savo skaitmeninę transformaciją. Ne mažiau svarbu ir tai, kad investavome į klientų patirtį, toliau nuosekliai geriname savo paslaugas, procedūras ir klientų komunikaciją, o tai padeda sulaukti vis geresnių klientų atsiliepimų“, – išplatintame komentare cituojama I. Baltrušaitienė.