Elektromobilių pirkimas yra skatinamas kompensacijomis, nuolaidomis ir privilegijomis. O štai Teksase elektromobilius ketinama apmokestinti. Gali būti, kad kažką panašaus ateityje matysime ne tik JAV, bet ir kitose šalyse.
Į degalų kainą dabar įtraukiami ir mokesčiai, už kuriuos taisomi bei prižiūrimi keliai. Tai yra neįprastai logiška sistema, kuomet už kelius moka tie, kurie jais ir naudojasi. Jei sudegini daugiau benzino, važinėji daugiau ir mokesčių sumoki daugiau.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Elektromobiliai yra draugiški aplinkai, tačiau kelius dėvi lygiai taip pat. Tačiau, kadangi elektromobilių vairuotojai nemoka už benziną, jie keliais naudojasi ne tomis pačiomis sąlygomis. Teksaso Senate jau pasirodė pasiūlymai apmokestinti elektromobilių naudojimą ir panaudoti surinktus pinigus kelių remontui. Pasiūlyme numatyta, kad elektromobilių savininkai mokėtų 190-240 dolerius per metus, priklausomai nuo nuvažiuojamo atstumo.
Skaičiuojama, kad taip keliams pavyktų surinkti 37,8 milijonus dolerių. Kiekvienais metais ta suma, žinoma, augtų, nes elektromobilių skaičius keliuose sparčiai auga. Manoma, kad jau 2026 metais Teksaso elektromobilių vairuotojai sumokėtų 135,6 milijonus dolerių. Tiesa, tai nebūtų toks didelis pliusas, nes didėjant elektromobilių skaičiui, nyksta benzininiai automobiliai.
Žinoma, šis pasiūlymas turi priešininkų, kurie teigia, kad būtų galima sugalvoti ką nors protingesnio. Pavyzdžiui, formulę, kuri apimtų ir kelių naudojimą, ir automobilio svorį. Bet kuriuo atveju, panašu, kad anksčiau ar vėliau elektromobilių vairuotojai turės mokėti papildomus mokesčius, kuriuos benzininių ir dyzelinių automobilių savininkai sumoka su degalais.
Tiesą sakant, gali būti, kad elektromobiliai kelius gadina labiau nei kiti. Mat jie statistiškai yra sunkesni, o jų variklių generuojamas sukimo momentas dažnai yra didesnis. Žinoma, kelių susidėvėjimą apskaičiuoti sunku, bet faktas tas, kad anksčiau ar vėliau už tai mokės visi.