Pasaulinė IT gigantė „Google“ valdanti nuotraukų talpinimo paslaugą „Google Photos“ praėjusių metų pabaigoje atnaujino paslaugų teikimo sąlygas. Pagal naujas taisykles, vartotojai originalios kokybės nuotraukas galės įkelti neviršydami 15 GB ribos, o ją viršijus – teks mokėti papildomai.
Nuo birželio 1 dienos visos naujos vartotojų įkeltos nuotraukos, tiek originaliuose, tiek aukštos kokybės formatuose, gali užimti iki 15 GB laisvos vietos (aukštos kokybės nuotraukoms, kurios buvo įkeltos anksčiau, šis apribojimas netaikomas). Jei jūsų įkeltų nuotraukų dydis vis dėlto viršys 15 GB, turėsite prenumeruoti „Google One“ debesies saugyklos paslaugą, kad „atrakintumėte“ daugiau vietos.
Tiesa, turintys „Google“ sukurtus išmaniuosius telefonus ir toliau galės talpinti aukščiausios kokybės nuotraukas neribotai. Visiems kitiems – deja, tačiau teks mokėti papildomai arba stengtis neperkopti nemokamų 15 GB ribos. Peržengus šią ribą, 100 GB vietos Jums kainuos 1,99 euro per mėnesį arba 19,99 per metus. Norintys dar daugiau vietos, galės pasirinkti iš dviejų kitų „Google One“ planų – 200 GB už 2,99 euro arba 2 TB už 9,99 euro.
Kodėl dabar turėtumėte mokėti už „Google Photos“?
Tokio tipo produktui, kuris buvo populiarus nuo pat pradžių, kuomet buvo pristatytos nemokamos saugyklos paslaugos, šis kainodaros pakeitimas tam tikra prasme yra visiškai pagrįstas. Juk nuotraukų ir vaizdo įrašų saugojimo iš tikrųjų nėra nemokamas, o daugumai įprastų vartotojų turėtų pakakti ir 15 GB „Google“ disko vietos. Kai kurie vartotojai net mano, kad kur kas geriau yra įsigyti tokio tipo paslaugas kaip „Google Photos“ tiesiogiai iš „Google“, nei , kad ši naudotų vartotojų duomenis ar dėmesį kaip parduodamą produktą (kaip pvz. reklamos užsakovams).
Tačiau žvelgiant iš kitos pusės, tai neabejotinai erzinantis sprendimas, su kuriuo paprasčiausiai negalite nesutikti. Toks pats elgesys yra pastebimas ir tarp kitų didelių technologijų kompanijų, neturinčių pakankamai konkurencijos savo srityje. Galime drąsiai teigti, kad neribotos nemokamos saugyklos paslauga yra bene didžiausia „Google Photos“ teigiama savybė ir beveik nė vienas konkurentas negali jai prilygti. Tiesa, anksčiau „Google“ buvo pasirengusi leisti žmonėms nemokamai naudotis šia funkcija mainais į pelną, tuo tarpu įprasti vartotojai įkeldami neribotą kiekį nuotraukų padėtų „Google“ algoritmams tobulėti. Taip pat tai buvo puikus būdas pritraukti naujus vartotojus, kad šie galiausiai pasiliktų „Google“ programinės įrangos ekosistemoje. Dabar, kai „Google Photos“ paslauga pritraukė daugiau nei 1 milijardą aktyvų vartotojų, šiems ši nuotraukų talpinimo paslauga tiesiog tapo nepakeičiama skaitmeninio gyvenimo dalimi (šiuo atveju, įkeltų duomenų perkėlimas į kitą programėlę būtų paprasčiausiai per daug varginantis).
Kas nukentės labiausiai?
Kaip „Twitter“ paskyroje parašė Casey Newtonas, „Google Photos“ vis dar yra puikus produktas daugeliu atžvilgių. Tikrieji pralaimėtojai nėra šios paslaugos vartotojai, o visi konkurentai, kuriuos „Google Photos“ nugalėjo kelyje į sėkmę, įskaitant tokias įmones kaip „Everpix“, „Loom“, „Picturelife“ ir kt.
Šią, anksčiau nuožmiai konkurencingą ir novatorišką sritį, dabar daugiausia kontroliuoja „Google“ bei „Apple“ kompanijos. Jų konkurentai turi daugybę naujų idėjų ir svarsto apie produktus su naujomis funkcijomis. Bet galbūt jie niekada negalės jų sukurti, nes, tiesą pasakius, dabartiniai startuoliai neturi jokių galimybių konkuruoti su „Google“.