Notarai įspėja klientus, kad dėl valstybinės įmonės Registrų centro valdomų informacinių sistemų gedimų jau suplanuotų notarų paslaugų gali tekti laukti ilgiau ir jas teikiant pasitaiko nesklandumų.
„Kelias savaites patiriame, kad kai kurios esminės notaro darbui Registrų centro valdomos informacinės sistemos stringa arba išvis neveikia. Tai sukelia trukdžių notarų darbui ir kelia pagrįstą klientų nepasitenkinimą. Registrų centro vadovybė į mūsų pastabas ir nusiskundimus nereaguoja“, – sako Lietuvos notarų rūmų prezidentas, Klaipėdos notaras Marius Stračkaitis.
Jo teigimu, dažni Gyventojų registro sutrikimai, nuolat stringa arba išvis neveikia Nekilnojamojo turto sandorių viešoji elektroninė paslauga (NETSVEP). Gyventojų registras – vienas svarbiausių notaro darbe, be jo duomenų neįmanoma deramai patikrinti asmens tapatybės ir kitų duomenų. NETSVEP aplinkoje rengiama ir atliekama absoliuti dauguma turto perleidimo sandorių ir turtinių teisių registravimo veiksmų.
Pasak M. Stračkaičio, prasidėjus sutrikimams, Registrų centro atstovai teisinosi sistemų programinės įrangos atnaujinimais, o pastarosiomis dienomis į pastabas apskritai nereaguoja.
„Net nesinori galvoti, kad toks valstybinių informacinių sistemų darbas gali sužlugdyti nuo liepos planuojamą elektroninių notaro paslaugų tiekimą“, – pridūrė Lietuvos notarų rūmų prezidentas.
Lietuvoje yra 240 notarų, kurie yra vieni stambiausių Registrų centro duomenų vartotojų ir tiekėjų. Notarai pagal įstatymą privalo atlikti duomenų patikras Gyventojų, Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų, Turto arešto aktų, Hipotekos, Įgaliojimų, Nekilnojamojo turto, Juridinių asmenų ir kituose registruose.