Kai abejonių ėmė kelti kitų susirašinėjimo programų privatumo politika, sparčiai išpopuliarėjo žinutes šifruojančios aplikacijos „Telegram“ ir „Signal“. Pastaroji ką tik paleido savo pirmąją reklaminę kampaniją socialiniuose tinkluose – „Instagram“ patalpintas reklamos modelis gali priversti pasijusti nejaukiai, mat jame atskleidžiami konkretaus vartotojo asmens duomenys. „Signal“ tikslas yra parodyti, kiek duomenų apie savo naudotojus ir jų veiksmus surenka „Facebook“.
Kiekvienas reklamą išvydęs „Instagram“ naudotojas pamatys esminę informaciją apie save – čia gali atsidurti duomenys apie darbą, lokaciją, asmeninius interesus ir santykius. Pranešime spaudai „Signal“ teigia: „Pačios „Facebook“ sukurti įrankiai gali atskleisti apie Jus daugiau dalykų, nei bet koks Jūsų pažįstamas žmogus. Mūsų reklamose galite pastebėti, kad nepažįstamasis gali žinoti apie Jus daugiau nei Jūs pats. Mes norėjome tiesiogiai parodyti vartotojams kaip šie įrankiai veikia ir tiesiog nusipirkome reklamą „Instagram“ socialiniame tinkle.“
Deja, „Facebook“ netruko užblokuoti „Signal“ reklamos paskyrą ir nutraukti reklaminę kampaniją. Taip pat „Facebook“ ir „Instagram“ neseniai ėmė skelbti, jog duomenų kaupimas „iOS“ sistemoje padeda „išlaikyti šiuos socialinius tinklus nemokamais“.
Kiek anksčiau šiais metais „Facebook“ liūdnai pagarsėjo po to, kai net 533 mln. naudotojų asmens informacija buvo paviešinta ir tapo viešai prieinama programišių forume. Tarp nutekintų duomenų buvo ir „Facebook“ įkūrėjo, Mark Zuckerberg, duomenys – sužinojus jo telefono numerį paaiškėjo, kad ir jis naudojasi ne savo kompanijai priklausančia „WhatsApp“, o saugia ir žinutes koduojančia „Signal“ aplikacija.
„Facebook“ ne tik atsisakė komentuoti šį incidentą, bet ir leido suprasti, jog kompanijos manymu duomenų nutekinimas yra „normalus dalykas“ ir visuomenė turi su tuo susitaikyti. Socialinių tinklų milžinei priklausanti „WhatsApp“ taip pat atnaujino savo privatumo politiką – dabar yra reikalaujama, kad vartotojai sutiktų dalintis duomenimis su kitomis „Facebook“ priklausančiomis kompanijomis. Pokyčiai įsigalioja nuo gegužės 15-osios, o su jais nesutikę naudotojai nebegalės naudotis šia susirašinėjimo aplikacija.