Argentinietis Nicolas Kuroña nėra milijardierius, kuris galėtų leistis į verslo santykius su „Google“. Tačiau jam netikėtai pavyko įsigyti vietinį „Google“ paieškos sistemos domeną google.com.ar. Tik kaip?
© commons.wikimedia.org
Kaip pasakoja pats Kuroña, jis tiesiog užsuko į vieną domenus siūlančią svetainę ir pastebėjo, kad baigiasi google.com.ar domeno galiojimas. Nutaikęs progą jis jį įsigijo už 540 pesų – maždaug 4,79 eurus. Kaip vėliau tvirtino pats, jis tai padarė visiškai legaliai. Nors prekiniai ženklai yra saugomi, domenų galiojimas gali pasibaigti ir tuomet juos gali įsigyti kiti. Nors Kuroña negalėtų turėti svetainės, kurią vadintų „Google“ vardu, jam gali priklausyti google.com.ar domenas.
Tačiau šįkart, atrodo, įvyko klaida. Parduotas domenas dar nebuvo pasibaigęs. Nors vietinis paieškos sistemos adresas Argentinoje kurį laiką neveikė, „Google“ greitai atgavo tai, kas jai priklauso. Tokių klaidų pasitaiko, bet gerai tai, kad jos dažniausiai yra išsprendžiamos labai greitai ir taikiai.
Tai, beje, nėra vienintelis kartas, kai „Google“ praranda domeną. 2015 metais buvęs „Google“ darbuotojas įsigijo pagrindinį kompanijos domeną google.com vos už 12 dolerių. Jis jį turėjo labai trumpai, nes „Google“ vis dar turėjo pirmenybės teisę. Už domeną „Google“ pasiūlė 6006,13 dolerių („Google“ žodis skaičiais), bet vėliau atlygi padvigubino, kai sužinojo, kad pinigai atiteks labdarai.
Yra žmonių, kurie stengiasi pirkti garsius domenus vos tik baigiasi jų galiojimas. Vėliau jie parduodami prekės ženklų savininkams už žymiai didesnes sumas. Nuo to nukentėjo tokios kompanijos kaip „Panasonic“, „Hertz“, „Avon“ ir daug kitų. Dažniausiai domenai yra perkami atgal, nes jų praradimas kompanijoms kainuotų daug daugiau nei prašo skaitmeniniai skvoteriai.