Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) ir Europos vartotojų centras Lietuvoje (EVC) š. m. balandžio 12–16 d. organizuoja jau tradicine tapusią Apgavysčių internete prevencijos savaitę #NeapsigaukInternete. Trečius metus organizuojamoje švietimo kampanijoje šiemet didžiausias dėmesys skiriamas vartotojų teisių apsaugai socialiniuose tinkluose ir skelbimų portaluose, taip pat klaidinančios reklamos bei nesąžiningos komercinės veiklos pinklėms.
Siekdami didinti vartotojų informuotumą ir skatinti sąžiningą verslo praktiką, švietimo kampanijos metu VVTAT ir EVC dalinsis specialistų patarimais, viešins aktualią informaciją apie galimas rizikas apsiperkant socialiniuose tinkluose bei skelbimų portaluose, pristatys dažniausius pažeidimus ir reikalavimus elektroninei prekybai, kvies atpažinti klaidinančią reklamą bei nesąžiningą komercinę veiklą, taip pat organizuos nuotolinius mokymus vyresnių klasių moksleiviams. Prie švietimo kampanijos pakviestos prisidėti ir kitos institucijos.
„Apginti vartotojų interesus ir nustatyti nesąžiningą pardavėją internete, ypač kai jis veikia socialiniuose tinkluose ar skelbimų portaluose, didelis iššūkis tiek vartotojų apsaugos, tiek teisėsaugos institucijoms. Todėl svarbiausias mūsų tikslas – ugdyti kritišką vartotojų mąstymą ir laiku atpažinti galimas apgaules bei sukčiavimą internete. Vartotojų teisės elektroninėje ervėje yra vienas iš pagrindinių šių metų vartotojų teisių apsaugos srityje veikiančių institucijų prioritetų“, – teigia VVTAT vadovė Neringa Ulbaitė.
Nors Lietuvos gyventojų pasitikėjimas elektronine prekyba auga – 2020 m. apklausos duomenimis net 41 proc. pasitiki internetiniais pardavėjais (2019 m. 28 proc.) – vartotojų nusiskundimų nemažėja. VVTAT duomenimis, 2020 m. daugiau nei 30 proc. vartotojų kreipėsi dėl internetu įsigytų prekių ar paslaugų. Ypač opi problema stebima socialiniuose tinkluose bei skelbimų portaluose – manipuliuodami augančiu vartotojų pasitikėjimu, internetiniai sukčiai išnaudoja naujas pardavimo formas, patraukliomis kainomis siūlydami, tačiau nepristatydami prekių, o netikri komentarai, konkursai be nugalėtojų ar stebuklingą poveikį žadantys produktai vis dar suvilioja nemažai patiklių vartotojų. Iššūkių kelia ir tai, kad vartotojai tebepainioja su fiziniais asmenimis sudaromus sandorius ir jiems taikomus teisių gynimo būdus su vartojimo santykais.
Visą aktualią informaciją kviečiame sekti VVTAT tinklalapyje skiltyje „Apgavysčių internete prevencijos savaitė“, taip pat EVC tinklalapyje bei institucijų „Facebook“, „Instagram“ ir „YouTube“ paskyrose.