Įtampa tarp „Apple“ ir „Facebook“ tęsiasi jau ilgai, tačiau nėra aišku kodėl – jos abi yra milžiniškos korporacijos, dominuojančios skirtingose technologijų srityse. Nors „Apple“ išlaiko didesnę monetinę vertę ir kai kuriose rinkose dominuoja be konkurencijos (pavyzdžiui JAV), „Facebook“ patenkina daugelio socialinius poreikius. Kone kiekvienas, turintis išmanųjį telefoną ar kompiuterį su internetu, turi „Facebook“, „Instagram“ ar „WhatsApp“ paskyrą – visi šie tinklai priklauso „Facebook“.
Tačiau „Apple“ vadovas Tim Cook neseniai kalbėjo su „The New York Times“ reportere Kara Swisher ir atskleidė, jog jo nuomone, socialinių tinklų turėtų būti daugiau. Jo pastabos yra nukreiptos į nišą tarp „Apple“ ir „Facebook“ produktų – esą po netrukus pasirodysiančio „iPhone“ saugumo atnaujinimo gali smarkiai kristi „Facebook“ pelnas. Pokalbio metu jis sakė manantis, kad „kuo daugiau socialinių platformų turime, tuo geriau. Žmonėms geriau turėti daugiau socialinių tinklų, nei mažiau.“
Be abejonės, Tim Cook neklysta, beveik visada yra geriau turėti daugiau, tačiau jam lengva apie tai kalbėti – pati „Apple“ neturi savo socialinio tinklo ir artimiausiu metu nežada tokio kurti. Nors „Facebook“ dominavimas nuotolinės komunikacijos rinkoje ir trikdo „Apple“ vadovą, toks požiūris yra gana hipokritiškas. Iš dalies Tim Cook žiūri pro pirštus į savo paties vadovaujamos kompanijos kuriamų įrenginių lyderiavimą kai kuriose rinkose.
Nors interviu metu nebuvo tiesiogiai paminėtas „Facebook“ vardas, akivaizdu, kad būtent šią kompaniją Tim Cook turėjo omenyje. Paskutinius šešis mėnesius internete sklido daugybė diskusijų apie minėtą „iPhone“ saugos atnaujinimą. Pastarasis reikalaus programų kūrėjų gauti naudotojų sutikimą prieš pradedant rinkti bet kokią asmens informaciją, įskaitant ir suasmenintai reklamai naudojamas sekimo priemones.
Žinant, kad „Apple“ nuo paskutinio 2020-ųjų ketvirčio yra išmaniųjų telefonų rinkos lyderė, po tokio atnaujinimo gali smarkiai nukentėti „Facebook“ iš reklamos gaunamas pelnas. Kadangi didžioji dalis „Facebook“ matomos reklamos yra pritaikoma specifiškai kiekvienam asmeniui, vartotojams oficialiai atsisakius tokios funkcijos, socialinių tinklų milžinės įplaukos neabejotinai smuks. „Facebook“ yra pareiškusi aiškią nuomonę ties šiuo klausimu – pasak jos atstovų, „Apple“ taip siekia dar labiau dominuoti rinkoje. Į visas skirtingas nuomones „Apple“ turi vieną atsakymą – „Facebook“ negerbia savo naudotojų privatumo.
„iPhone“ skirtas saugomo atnaujinimas turėjo pasirodyti dar praėjusių metų rugsėjį, tačiau dėl prieštaringo „Facebook“ vertinimo jis nebuvo įvykdytas iki pas šių metų balandžio. Dar sausio mėnesį paaiškėjo, jog „Facebook“ ruošia ieškinį „Apple“ dėl būtent šio naujinio sukuriamų pokyčių. Viena iš nurodytų ieškinio priežasčių buvo tai, kad programų kūrėjai turi sutikti su nurodytomis „App Store“ taisyklėmis, pavyzdžiui nekurti suasmeninto turinio, tačiau pačios „Apple“ kuriamos programos neturi patenkinti visų iškeltų reikalavimų.
Pokalbį Tim Cook užbaigė pridurdamas, kad nesikiša į „Facebook“ verslą, tad negali vertinti „Apple“ saugumo politikos daromos įtakos socialiniams tinklams.