Ketvirtadienį įsigalioję aplinkos ministro įsakymai daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkams suteikia daugiau galimybių priimant sprendimus. Nuo šiol gyventojai galės naudotis papildomu balsavimo kanalu – biuletenį pildyti ir pateikti elektroninio ryšio priemonėmis, pavyzdžiui, naudojantis mobiliąja programėle.
Aplinkos ministro patarėjo IT pertvarkai Eimanto Norkūno teigimu, nuo šiol spręsti bendrus ūkinius ar teisinius klausimus nuotoliniu būdu žmonėms bus paprasčiau.
„Aplinkos ministerija ir anksčiau gaudavo prašymų dėl balsavimo nuotoliniu būdu ir toks variantas dėl karantino apribojimų jau tapo būtinas. Procesas atrodys panašiai kaip dabar, tik jį atlikti bus galima neatsitraukus nuo kompiuterio: gyventojui atidavus balsą, bus sugeneruojamas skaitmeninis balsavimo biuletenis su gyventojo pasirinktu variantu, kurį reikės pasirašyti el. parašu arba naudojant „Smart-ID“. Tikime, kad ateityje toks balsavimo būdas dar labiau paplis“, – teigia Eimantas Norkūnas.
Atkreipiame dėmesį, kad renkantis šį balsavimo būdą, balsavimo organizatorius privalo paaiškinti jo procedūrą pranešime apie balsavimą ir pačiame balsavimo biuletenyje. Be to, jis turi pasirūpinti, kad elektroninį balsavimą būtų įmanoma vykdyti – pageidaujantys jį rinktis būstų ir kitos paskirties patalpų savininkai, bendrijų nariai turi turėti reikalingas technines priemones.
Elektroninis balsavimas nebus privalomas, nes ne visi asmenys, turintys teisę organizuoti balsavimą raštu, galės užtikrinti jo įgyvendinimą. Svarbu pažymėti, kad įsigaliojus minėtiems pakeitimams nepanaikinama galimybė balsuojantiesiems išreikšti savo valią kitais būdais – balsavimo biuletenį įmetant į tam tikslui įrengtą balsadėžę arba išsiunčiant skenuotą ar nufotografuotą nurodytu el. pašto adresu.
Balsavimo organizatorius privalės užtikrinti, kad visiems balsuojantiesiems būtų įteiktas balsavimo biuletenis nepriklausomai nuo balsavimo pavidalo.