Policijos sustabdyta nepilnametė vairavusi „Tesla“ be vairuotojo pažymėjimo bei savininko sutikimo pasitelkė fantaziją siekdama išsisukti nuo baudos – ji persėdo ant galinės sėdynės ir pareigūnams teigė, kad automobilis važiavo autonomiškai. Incidentas įvyko Floridos valstijoje, Daytona Beach mieste, kur šerifas sustabdė priešinga kelio puse važiavusią „Tesla Model Y“.
Po to kai transporto priemonė buvo sustabdyta, ji lėtai atbula įriedėjo į patrulių automobilį. Pareigūnams prie automobilio jie liko nustebę – vairuotojo sėdynėje nieko nebuvo. Vietoje to buvo rastos 14 ir 15 metų amžiaus mergaitės, viena priekinėje keleivio sėdynėje, kita gale. Abi jos teigė, kad vairuotojo elektromobilyje nebuvo – mašina važiavo autonomiškai.
Nors „Tesla“ siūlo visiškai autonominio vairavimo paketą kaip opciją perkant naują automobilį, ši funkcija vis dar yra testavimo lygyje. Ji integruota kol kas tik į kelis tūkstančius automobilių ir reikalauja nuolatinio vairuotojo sėdėjimo sėdynėje – kitaip ši galimybė negali būti aktyvuota. Akivaizdu, jog atsakomybė už bet kokį kilusį eismo įvykį visais atvejais tektų vairuotojui – apie tai labai aiškiai informuoja ir pati „Tesla“. Nieko keisto, kad pareigūnas iškart pajuto melagystę – paauglės sugalvojo šį komišką pasiteisinimą, mėgindamos nuslėpti faktą, kad vairavo automobilį be leidimo ir vairuotojo pažymėjimo.
Galiausiai policininkams pavyko išsiaiškinti, kad mergaitės atvažiavo iš Charleston miesto, esančio Pietų Karolinoje – beveik 500km nuo sulaikymo vietos. Vairavusios paauglės motinos manymu mergaitės buvo pas močiutę. Apygardos šerifas pakomentavo situaciją:
„Šie vaikai gali džiaugtis, kad niekas nebuvo sužalotas ir buvo apsieita be rimtesnių pasekmių. Nesvarbu, kad vairuojamas „išmanus“ automobilis, vairavimas neturint teisės vairuoti yra nelegalus. Tikiuosi paauglės išmoko naudingą pamoką ir džiaugiuosi, kad buvo išvengta sužeidimų, o žala jų vairuotam automobiliui minimali.“
Elektromobilio „vairuotoja“ gavo įspėjimą už vairavimą neturint vairuotojo pažymėjimo, o abi mergaitės praleido likusią nakties dalį Floridos vaikų ir šeimos centre, mat tėvai negalėjo iškart atvykti pasiimti savo atžalų dėl akivaizdžių priežasčių.
Tai nėra pirmas kartas, kuomet žmonės mėgina apkaltinti „Tesla“ elektromobilių autopilotą už nusižengimus – dar 2018-aisiais girtas vairuotojas mėgino išsisukti nuo baudos už vairavimą išgėrus teigdamas, jog jo „Tesla“ važiavo autonomiškai.
Pagalbinės vairavimo priemonės siūlomos „Tesla“ automobiliuose vis dar laikomos „antrojo lygmens“ (L2) – jas naudojant reikalingas vairuotojo dėmesys ir galimybė skubiai perimti valdymą, vos tik to prireiks.