„Tesla Semi“ kol kas netaps ilga Australijos kelių traukinio lokomotyvu. Ir priežastis, kodėl elektrinis sunkvežimis netinka Australijai, nėra susijusi su jo baterijomis, galia ar nuvažiuojamu atstumu.
„Tesla Semi“ Australijai kol kas yra per daug platus © Gamintojo nuotrauka
„Tesla Semi“ Australijai yra tiesiog per platus. Dažnai Australija mūsų vaizduotėje atrodo kaip beveik tuščias žemynas su ilgais tiesiais keliais. Jais važiuoja ir kelių traukiniai – sunkvežimiai tempiantys kelias priekabas. Tačiau ne visi tie keliai yra platūs, todėl Australijoje galioje kitokie standartai nei Europoje ar JAV.
Pavyzdžiui, Europoje sunkvežimio plotis negali viršyti 2,6 metrų. Pagal šį standartą braižomos stovėjimo aikštelės, žymimos gatvės, įrengiami krovinių depai. Tuo tarpu Australijoje sunkvežimių plotis negali viršyti 2,5 metrų. Jau tikriausiai įsivaizduojate, kur yra problema.
„Tesla Semi“ plotis – 2,59 m. Tai yra, šis vilkikas yra 9 cm platesnis nei leidžiama pagal Australijos standartus. „Semi“ neturi veidrodėlių – tiesiog jo klubai platūs, todėl sumažinti vilkiko pločio specialiai Australijos rinkai nepavyks. Ką daryti? Jei negalima prisitaikyti prie standartų, reikia keisti standartus.
„Tesla“ jau bendrauja su Australijos Nacionaline transporto komisija ir ragina sukurti sąlygas naudoti „Semi“ Australijoje. Argumentai paprasti – jei Australija nepakeis standartų, ji pražiopsos galimybę iš karto šokti į elektrinių sunkvežimių erą. „Tesla“ nėra vienintelis elektrinių sunkvežimių gamintojas, bet JAV ir Europoje leidžiami 2,6 metrų pločio sunkvežimiai, todėl į tokius standartus orientuosis ir kitos kompanijos.
Tikėtina, kad Australijai teks prisitaikyti, nes tas 10 cm skirtumas nuo JAV ir ES standartų jai trukdys ir ateityje. Bet prieš tai gali tekti atlikti keletą tyrimų, kad būtų galima įsitikinti, jog dabartinė infrastruktūra gali būti pritaikyta platesnėms mašinoms.
Pagal pirminius planus „Tesla Semi“ jau turėjo būti gaminamas, bet jis ne kartą buvo atidėtas. Šiuo metu „Tesla“ toliau vykdo bandymus, filmuoja reklamas ir ruošiasi didžiajam „Semi“ startui, kuris turėtų įvykti dar šiais metais.