Su taksofonais kelionę į istoriją šiemet pradėjo ir dar viena laikmetį atgyvenusi paslauga – informacijos numeris 118. Nuo kovo 1 d. „Telia“ šiuo telefonu nebeteiks informacijos paslaugos, juo paskambinus bus galima sužinoti tik pagal reguliavimą privalomą informaciją apie viešai skelbiamus abonentų numerius. Tačiau ir „balsinės telefonų knygelės“ laikas jau suskaičiuotas, rašoma pranešime.
Kas Vilniuje, Žirmūnų mikrorajone teikia kopijavimo paslaugas? Kur kreiptis, norint gauti šeimos sudėties pažymą? Kuriais metais vyko Durbės mūšis? Kiek metų prezidentui Valdui Adamkui? Kiek olimpinių aukso medalių yra iškovoję lietuviai? Tai – tik keletas klausimų, kuriuos užduodavo mokamu informacijos telefonu 118 paskambinę žmonės. Tačiau pastaraisiais metais tokios telefoninės informacijos užklausų sumažėjo dešimtimis kartų.
„Skaitmeninių technologijų raida ir su ja ateinantys nauji žmonių įpročiai iš esmės pakeitė informacijos paieškos būdus. Kažkada labai populiarus telefono numeris 118 pastaraisiais metais sulaukia vos kelių tūkstančių užklausų per mėnesį. Todėl šiemet nusprendėme atsisveikinti su šia nuostolinga ir nebepopuliaria komercinės informacijos teikimo paslauga“, – sako „Telia“ pardavimų ir klientų aptarnavimo vadovė Giedrė Kaminskaitė-Salters.
Ji atkreipia dėmesį, kad, siekiant informaciją telefonu pateikti greitai ir tiksliai, ją reikia nuolat tikrinti ir atnaujinti. Dėl to kasdien duomenų bazėje atliekama apie 1000 pakeitimų – tai viena iš priežasčių, kodėl ši paslauga jau keletą metų yra nuostolinga.
Todėl nuo kovo 1 d. telefonu 118 nebebus teikiama komercinė informacija, tokia kaip įmonių kontaktai, transporto tvarkaraščiai, verslo, laisvalaikio ir kita informacija. Visa duomenų bazėje esanti informacija iki balandžio mėnesio dar bus pasiekiama interneto svetainėje, tačiau jos redaguoti, atnaujinti ar tikslinti nuo kovo mėnesio nebebus galima.
Nuo ateinančio mėnesio numeris 118 turės vienintelę, reguliatoriaus priskirtą paskirtį: juo bus teikiama informacija apie viešai skelbiamus abonentų numerius. Paprasčiau sakant, tai bus tarsi „balsinė telefonų knyga“, kuria paskambinus vis dar bus galima sužinoti Vardenio Pavardenio telefoną, jei šis savo kontaktus yra pateikęs 118 ir sutiko juos skelbti.
Tačiau tai turėtų tęstis nebeilgai. Kai į Lietuvos teisę bus perkeltos ES elektroninių ryšių reguliavimo pataisos, kartu su prievole teikti taksofonų paslaugas, tikėtina, kad bus panaikintas ir privalomas informacijos apie viešai skelbiamus abonentų numerius skelbimas. Tai padės galutinį tašką numerio 118 istorijoje.
Informacijos telefonu 118 paslaugą 2000 metais pradėjo teikti „Lintel“, tuomet antrinė AB „Lietuvos telekomas“ (dabar – „Telia“) įmonė. Tam Radviliškyje buvo įsteigtas pirmasis kontaktų centras. Vėliau kontaktų centrai įsteigti ir didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Šis kontaktų centrų tinklas ne tik teikė informacijos telefonu 118 paslaugą, bet ir rūpinosi „Telia“ klientų aptarnavimu.
2017-aisiais „Lintel“ pakeitė pavadinimą į „Telia Customer Service LT“, o pernai liepą šis paslaugų centras buvo reorganizuotas ir prijungtas prie savo vienintelės akcininkės „Telia Lietuva“.