„Google“ paskelbė pradedanti vykdyti savo pirmąją filantropinę iniciatyvą – „Google.org Impact Challenge“, skirtą Vidurio ir Rytų Europos šalims. Tam skirti 2 mln. eurų bus paskirstyti atrinktoms organizacijoms iš Lietuvos ir dešimties kitų regiono šalių. Šia iniciatyva bus siekiama sumažinti skaitmeninę atskirtį ir skatinti bendrą ekonomikos augimą, rašoma pranešime.
Pandemijos metu technologijos buvo tikras išsigelbėjimas Europos įmonėms ir bendruomenėms – pradedant nuo galimybės rasti tikslią informaciją apie sveikatą ar maisto produktų užsakymą internetu, iki naujų būdų mokytis ir palaikyti ryšį su artimaisiais. Būtinybė sukurti visiems prieinamą skaitmeninę ateitį, ypač kai ekonomika vėl pradės atsigauti, tapo ypač aktuali.
„Google“ skelbia padėsianti įvykdyti šį tikslą. Praėjusiais metais kompanija įsipareigojo padėti Europoje, Viduriniuose Rytuose bei Afrikoje gyvenantiems žmonėms ir verslams lavinti technologinius įgūdžius, augti ir atrasti naują karjerą. Vien tik 2020 m. Lietuvoje „Google“ padėjo daugiau nei 8000 žmonių patobulinti savo skaitmeninius įgūdžius ar pradėti darbą skaitmeninėje erdvėje.
Šiuo metu „Google“ skiria dėmesį toms iniciatyvoms, kuriomis siekiama atkurti ekonomiką, o jų misija – socialinė įtrauktis. Paraiškas paramai gauti kviečiamos pildyti Lietuvos ne pelno ir pelno organizacijos, taip pat akademinės organizacijos. Paraiškos priimamos iki 2021 m. kovo 1 d internetinėje svetainėje. Projektai turi būti skirti labdaros tikslais, jų mastas nėra svarbus. Prašymo teikėjai turi būti įsikūrę vienoje iš šių šalių: Bulgarijoje, Kroatijoje, Čekijoje, Estijoje, Vengrijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Lenkijoje, Rumunijoje, Slovakijoje ir Slovėnijoje.
„Google.org Impact Challenge“ iniciatyva skatina novatoriškas idėjas, galinčias reikšmingai prisidėti prie atsigavimo po COVID-19 krizės mažinant skaitmeninę atskirtį ir didinant socialinę įtrauktį Lietuvoje ir visame Vidurio ir Rytų Europos (VRE) regione. Toms nevyriausybinėms organizacijoms, kurios dirba ir susiduria su iššūkiais, susijusiais su COVID-19 krize, ši iniciatyva suteiks galimybę keistis. Kartais net ir nedidelis pakeitimas – įgyvendinta idėja ar panašus projektas – gali padaryti didžiulį pokytį ir tapti proveržiu ateityje, turinčiu realų socialinį poveikį “, – sakė Gaja Šavelė, Nacionalinės Nevyriausybinių Organizacijų koalicijos direktorė ir „Google.org Impact Challenge“ komisijos ekspertė. „Aš nusprendžiau prisijungti prie patariamosios grupės, nes tikiu, jog ši iniciatyva gali iš tikrųjų prisidėti prie realių pokyčių. Mums reikia veiksmų, o NVO yra neįtikėtina jėga, kurianti geresnį pasaulį darydama nepaprastus dalykus. Būdama šios iniciatyvos dalimi, norėčiau, kad būtų pasiekta dar daugiau. Kalbama apie šių dienų visuomenę ir saugesnę jos ateitį. Kiekvienas gali ką nors padaryti“, – pridūrė ji.
Šis „Impact Challenge“ projektas yra tolesnis „Google“ įsipareigojimas skirtas remti Lietuvą ir Centrinę bei Rytų Europą, jų labdaros projektus, kuriais siekiama pagerinti skaitmeninį švietimą ir ekonomines galimybes. Vien per pastaruosius metus „Google.org“ skyrė daugiau kaip 1,5 mln. eurų individualių dotacijų minėtoms iniciatyvoms paremti regione. Visai neseniai „Google“ parėmė „Women Go Tech“ iniciatyvą, kurios tikslas – padėti Lietuvoje gyvenančioms moterims įsidarbinti technologijų sektoriuje. Kartu su partnerių organizacija „Riga Tech Girls“ „Google.org“ skyrė apytiksliai 400 000 eurų dotaciją, leidžiančią vystyti ši projektą ir įtraukti daugiau moterų visoje šalyje.
Projektus, kurie bus remiami programos „Impact Challenge“, išrinks „Google“, padedama INCO grupės ir išskirtinės ekspertų grupės, kurioje dalyvaus akademikai, vadovai ir pilietinės visuomenės aktyvistai iš viso regiono.