Koronaviruso pandemijos įkarštyje daugelis įmonių susidūrė su sunkumais. Per pirmuosius tris šių metų mėnesius nemažai įmonių visame pasaulyje sustabdė veiklą. Tai sukėlė daugybę nukrypimų nuo įprastos tvarkos ir šiuo metu pokyčiai vis dar vyksta. Remiantis naujausiais rinkos tyrimų paslaugų bendrovės „Fakespot“ duomenimis, per COVID-19 pandemiją apie 42 proc. atsiliepimų apie „Amazon“ produktus buvo netikri. Ši vertė prilygsta netikrų atsiliepimų kiekiui įprasto apsipirkimo sezono piko metu.
Nuo šių metų kovo iki rugsėjo „Fakespot“ įvertino 720 milijonų atsiliepimų interneto svetainėje „Amazon.com“. Nustatyta, kad apie 42 proc. atsiliepimų buvo netikri. Tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu netikrų atsiliepimų buvo apie 36 proc. Tai reiškia, kad „Amazon“ netikrų atsiliepimų skaičius per metus padidėjo 6 proc. Be abejo, netikrų atsiliepimų skaičiaus augimas taip pat siejamas su padidėjusiu vartotojų, dėl pandemijos nusprendusių apsipirkti internetu, skaičiumi.
„Fakespot“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Saoudas Khalifahas sako: „Tokius skaičius 2019 m. matėme tik „Juodojo penktadienio“ ar Kalėdų laikotarpiu. Žinoma, tai ne tas pats, kas JAV blokada“. Palyginimui, netikrų atsiliepimų Walmart.com tuo laikotarpiu buvo apie 36 proc. Maždaug tiek pat, kiek pernai.
Netikri atsiliepimai daugelį metų atakuoja „Amazon“ ir kitas internetines parduotuves. Nors šios įmonės stengiasi pašalinti tokius atsiliepimus, ši užduotis nėra lengva. Netikrus atsiliepimus paliekantys vartotojai (kartais už tai gaunantys atlygį) arba reklamuoja produkto naudą, arba siekia sumažinti jo pardavimą. Dėl šios priežasties atsirado įvairių automatizuotų paslaugų, kurios padeda pirkėjams įvertinti, ar jų skaitomi atsiliepimai yra tikri.
„Amazon“ neigia tokias kalbas
„Amazon“ nemano, kad pardavėjui nepriklausanti įmonė gali tiksliai nustatyti, ar atsiliepimas yra netikras. Atsakydama į pranešimą, „Amazon“ atstovė elektroniniame laiške rašo:
„Tokios kompanijos kaip „Fakespot“ ir „Review Meta“, kurios tvirtina tikrinančios atsiliepimus, negali tiksliai nustatyti šių atsiliepimų tikrumo, nes neturi prieigos prie teisėtų „Amazon“ duomenų. Jos negali pasiekti atsiliepimus rašančių vartotojų, pardavėjų ir produktų istorijos“.
Tačiau atstovė taip pat atkreipė dėmesį į tai, jog suprasdama, kad „blogi veikėjai“ bando piktnaudžiauti sistema, „Amazon“ investuoja daug išteklių, kad apsisaugotų nuo nesąžiningų atsiliepimų.