Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) inicijuotuose kasmetiniuose „Metų paslauga“ apdovanojimuose pagerbtos inovatyviausias ir konkurencingiausias paslaugas praėjusiais metais pristačiusios šalies bendrovės. Konkurse dalyvavo beveik pusšimtis įmonių, kurios varžėsi 12-oje kategorijų, rašoma pranešime.
Fotografas Žygimantas Gedvila, „15min“.
„Šiandien verslo sėkmę lemia gebėjimas kuo greičiau prisitaikyti, progresuoti, kurti. Tai puikiai parodė šie metai – tie verslai, kurie dėl pandemijos ir susiklosčiusios situacijos šalyje sugebėjo persiorientuoti ir įdiegti inovacijas, ne nukentėjo, o tik dar labiau išaugo. Džiaugiuosi, kad paraiškas teikusių dalyvių paslaugos buvo inovatyvios, nes tokios žiniomis paremtos įmonės – vienas pagrindinių veiksnių, spartinančių Lietuvos ekonomikos plėtrą, užtikrinančių ekonomikos augimą ir tarptautinį konkurencingumą“, – teigė Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) vadovas Gintas Kimtys, tardamas sveikinimo žodį susirinkusiems.
Apdovanojimų metu vyko diskusija „Lietuvos ateities DNR po pandemijos“, kurioje MITA vadovas Gintas Kimtys, „Swedbank“ valdybos pirmininkė Dovilė Grigienė, „Lietuvos turizmo rūmų“ prezidentė Žydrė Gavelienė ir LVK viceprezidentas Marius Dubnikovas kalbėjo apie tai, kaip Lietuvos verslas atlaikė pirmąją pandemijos bangą, aptarė šiandienos verslo tendencijas ir ateities perspektyvas. Diskusijos dalyviai priėjo bendrą išvadą: verslo laukia transformacija – norint išsilaikyti rinkoje, įmonės turi keistis ir adaptuotis, atsigręžti į skaitmenizaciją ir žaliąją ekonomiką, tvarumą. Tokios įmonės ir jų kuriamos inovacijos yra Lietuvos ateitis.
„Metų paslauga“ yra aukščiausias visų Lietuvos verslo idėjų, sumanymų, pastangų bei darbo įvertinimas. Tai yra unikali galimybė verslui pristatyti inovatyvius produktus ir paslaugas.
Apdovanojimus už tai, kad kuria pridėtinę vertę verslui ir visuomenei gavo tokios įmonės kaip „Brolis Semiconductors“, kartu su Lietuvos sveikatos mokslų universitetu sukūrę išmanius kraujo tyrimus be dūrio, Vytauto Didžiojo universitetas, sukūręs lietuvių kalbos fonogramų automatinės transkripcijos tekstu paslaugą, taip pat „Scorify“, pasiūlę bankinių išrašų klasifikavimo įrankius.
Metų išmaniojo sprendimo viešajam sektoriui kategorijoje nugalėjo Vilniaus savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“ Vilniaus miesto 3D modelis, metų technologija pripažintas Lietuvos sveikatos mokslų universiteto sukurtas inovatyvus ir neskausmingas skausmo diagnostikos įrankis „PainLESS“.
Geriausia pastaraisiais metais pristatyta paslauga pripažinta pirmoji pasaulyje visos šalies mastu veikianti nutolusių saulės elektrinių platforma „Ignitis saulės parkai“. Ja per pirmuosius metus jau pasinaudojo daugiau nei 1350 klientų – tai puikiai iliustruoja, kokius pokyčius visuomenėje gali paskatinti verslas, siūlydamas inovatyvias paslaugas.
Metų eksporto kategorijoje už didelį indėlį į atvykstamojo turizmo plėtrą nugalėjo Nacionalinė sanatorijų ir reabilitacijos įstaigų Asociacija, o metų energetikos projektu išrinkti „Solarbank“ SoliTek saulės moduliai. Metų masinio vartojimo paslaugos apdovanojimas atiteko „Creative Partner“ sąskaitų platformai, o išmaniausio sprendimo – „Bitė Lietuva“ siauriajuosčio daiktų interneto paslaugai. Metų teisės paslauga pripažinta „Juridicon” „Duomenų apsaugos pareigūnas Allaw”, o metų socialinės atsakomybės projektu išrinkta Lietuvos Raudonojo Kryžiaus draugijos pagalbos vienišiems vyresnio amžiaus žmonėms programa „Šilti apsilankymai“.
Komisiją, vertinusią konkurso dalyvių paraiškas, sudarė MITA vadovas Gintas Kimtys, komunikacijos specialistas Aistis Zabarauskas, „Swedbank“ valdybos pirmininkė Dovilė Grigienė, „Maxima LT“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė ir „Lietuvos turizmo rūmų“ prezidentė Žydrė Gavelienė.