Šią savaitę Rumunijoje atskleisti nusikaltėliai, kurie naudodamiesi e. bankininkyste iš beveik 100 Lietuvos ir 500 Estijos piliečių bei įmonių išviliojo per 100 tūkst. eurų. Jie nukentėjusiuosius apgaule dažniausiai įtikindavo prisijungti prie savo e. banko paskyros naudojant identifikavimo įrankį „Smart-ID“ ir vėliau atlikti pavedimus į sukčiams priklausančias sąskaitas, rašoma pranešime.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr. |
---|
Viktoras Kamarevcevas, „Smart-ID“ aplikacijos kūrėjos bendrovės „SK ID Solutions“ verslo vadovas Lietuvoje, džiaugiasi, kad tarpinstitucinis tyrimas buvo atliktas sėkmingai.
„Apgailestaujame dėl nukentėjusiųjų, kurie, kaip informavo teisėsaugos pareigūnai, per nusikaltimus, vykdytus nuo 2019 m. birželio, prarado įvairias pinigų sumas, – sako V. Kamarevcevas. – Tačiau tuo pačiu turime džiaugtis teisėsaugos atstovų profesionalumu, kurie nutraukė šios grupuotės nusikalstamą veiklą internetinėje erdvėje. Mūsų bendrovė teisėsaugos pareigūnams visada stengiasi teikti visokeriopą pagalbą.“
Prisijungti prie savo e. banko ar kitų paslaugų interneto erdvėje programėlę „Smart-ID“ naudoja daugiau kaip 1,3 mln. Lietuvos gyventojų, o trijose Baltijos šalyse – beveik 3 mln.
V. Kamarevcevas atkreipia dėmesį, kad internetiniai sukčiai jau keletą metų bando pasinaudoti programėlės „Smart-ID“ populiarumu ir siuntinėja el. laiškus (angl. email phishing) ar trumpąsias žinutes (SMS) (angl. smishing) su nuorodomis atsinaujinti „Smart-ID“. Šios nuorodos veda į apgavikų sukurtus tinklapius, per kuriuos bandoma išvilioti pinigus iš žmonių bankų sąskaitų.
„Deja, nusikaltėliai nuolat tobulėja ir siekia įveikti net pažangiausiais technologijas, bet, kadangi jų neįveikia, griebiasi socialinės inžinerijos – ieško būdų, kaip paveikti žmones, kad jie atskleistų savo duomenis ar net atliktų tam tikrus veiksmus, kurie padeda išvilioti pinigus. Sukčiai bando apgaulės būdu įtikinti vartotoją suvesti savo asmeninius „Smart-ID“ PIN kodus siųsdami klaidingas nuorodas ir ragindami per jas jungtis bei atnaujinti „Smart-ID“ paskyrą. Svarbu žinoti, kad „Smart-ID“ galima atnaujinti tik per programėlę, kurią naudotojas turi savo mobiliajame įrenginyje,– teigia V. Kamarevcevas. – Be to, bankai, kitos finansų ir su jomis susijusios institucijos, o taip pat „SK ID Solutions“ ar „Smart-ID“ nesiunčia e. laiškų ar žinučių su aktyviomis nuorodomis. Taip pat svarbu įsisąmoninti, kad šios institucijos ar jų darbuotojai nei telefonu, nei e. laiškuose, nei SMS neprašo atskleisti „Smart-ID“ PIN kodų, asmeninių ar banko prisijungimo duomenų. Beje, statistika rodo, kad apgavikai savo aukas paprastai bando paveikti netikėtu paros laiku, ragina veiksmus e. banko paskyroje atlikti kuo skubiau. Todėl sulaukus tokio spaudimo taip pat būtina suklusti. Kilus bet kokiems neaiškumams ar įtarimams reikia kuo skubiau skambinti „Smart-ID“ ar banko klientų aptarnavimo tarnybai.“