Vis daugiau didžiųjų pasaulinių prekės ženklų boikotuojant reklamas socialiniame tinkle „Facebook“, Lietuvos verslas į šią iniciatyvą žiūri atsargiai ir vengia ją komentuoti.
Prieš kelias savaites įsikūrusi kampanija #StopHateForProfit (Nenaudok neapykantos pelnui gauti) kreipėsi į „Facebook“ vadovą Marką Zuckerbergą, tikėdamiesi sulaukti atsakymo, kokių priemonių imsis socialinio tinklo „Facebook“ vadovai, kad užkirstų kelią neapykantai ir dezinformacijai, kuri sklinda šiame socialiniame tinkle. Kol kas jokie M. Zuckerbergo paaiškinimai kampanijos narių neįtikino ir reklamos boikotas tęsiasi.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Nors į #StopHateForProfit kampaniją jau yra įsitraukę beveik 1000 prekės ženklų užsakovų iš viso pasaulio, įskaitant „Unilever“, „Verizon“, „Honda“, „Coca-Cola“ ir kt., Lietuvos verslininkai neskuba jungtis prie neapykantą kurstančio turinio „Facebook“ platformoje pažabojimo. Vieni jų teigia atsakingai stebintys situaciją ir ją analizuojantys, kiti griežtai teigia, jog prie judėjimo nesijungs.
„Lidl Lietuva“ atstovai Alfa.lt teigė, kad susiklosčiusi situacija yra žinoma ir atitinkami sprendimai bus priimti, jei bus manoma, kad tai yra būtina. Jie taip pat pridūrė, kad „Lidl Lietuva“ pasisako prieš rasizmą, smurtą bei neapykantą kurstančias kalbas.
„Šiuo metu situaciją atidžiai stebime ir analizuojame, tačiau kol kas sprendimas boikotuoti ar stabdyti veiksmus nėra priimtas“, – situaciją komentavo „Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė.
„Maximos“ prekės ženklo atstovai susilaikė nuo komentarų „Facebook“ reklamos boikoto klausimu ir teigė, kad jame yra ir politinių aspektų, todėl kol kas nekomentuos.
„Norfos“ prekės ženklo atstovai Alfa.lt pareiškė, kad neplanuoja nei dabar, nei ateityje jungtis prie šios kampanijos.
„Rimi“ atstovai teigia, kad atidžiai seka pasaulinės „Facebook“ reklamos boikoto kampanijos vystymąsi ir galimus sprendimus priims atsižvelgdami į situaciją ateityje.
„Facebook“ reklamos boikotas prasidėjo po George'o Floydo mirties policijos areštinėje JAV Mineapolio mieste. Kampanijos organizatoriai apkaltino „Facebook“ leidus rasistiniam, smurtiniam turiniui skleistis socialinio tinklo platformoje. Šis judėjimas yra solidarumas kampanijai „Black Lives Matter“.