Šių metų gegužės pradžioje jau 19-ąjį kartą turėjusi vykti tarptautinė paroda-konkursas „Technorama“ – taip ir neįvyko. Kaip ir daugelis masinių renginių, pastaroji, kasmet sutraukianti kelis tūkstančius lankytojų, dėl COVID-19 buvo atidėta. Tačiau inovacijų entuziastai nusivilti neturėtų – nuspręsta, jog šiemet paroda visgi įvyks – ji perkelta į rudenį, visi darbai bus eksponuojami virtualioje erdvėje.
„Technorama“ – tradicinė paroda-konkursas, kuris nuo pat 2001-ųjų į vieną vietą suburia inovacijų kūrėjus – studentus, mokslo atstovus ir naujųjų technologijų entuziastus. Per devyniolika gyvavimo metų parodoje buvo pristatyta įvairiausių mokslo sričių išradimų: nuo inžinerinių prietaisų, sparčiai dominuojančią poziciją užėmusių informacinių technologijų, humanitarinių ir socialinių mokslų projektų iki paskutiniaisiais metais didelio dėmesio sulaukusių, parodoje demonstruotų maisto inovacijų.
Tačiau šiemet konkurso rengėjų planus sugriovė visą pasaulį paveikusi koronaviruso pandemija, dėl kurios Lietuvoje buvo paskelbtas karantinas ir atšaukti visi masiniai renginiai. Organizatoriams besvarstant modelius, kaip būtų galima įgyvendinti sumanytus planus, šių metų „Technoramos“ formatą padiktavo pats pavadinimas – pasitelkus naująsias technologijas renginį sumanyta perkelti į virtualią erdvę, kuri bus visiškai unikali ir sukurta būtent „Technoramai“. Paroda bus atidaroma rugsėjo 25 d.
„Dažniausiai virtualios parodos reiškia skaitmenizuotų objektų pateikimą tinklalapiuose. Mūsų parodos konceptas kitoks: žmonės, kurie turi virtualiosios realybės akinius, galės pasivaikščioti po parodą, interaktyviai apžiūrėti pristatomų produktų trimačius modelius, projektus pristatančius plakatus ar peržiūrėti TV ekrane pateikiamą pristatymo video įrašą“, – tikina parodos-konkurso rengėjai.
Žmonės, kurie neturi galimybės pasinaudoti virtualiosios realybės akiniais, galės pasivaikščioti po parodą taip, kaip tai galima daryti trimačiame žaidime, t. y. jiems pakaks kompiuterio.
„Na, o tiems, kurie norės įprastesnės aplinkos – interaktyvūs trimačiai modeliai, vaizdo medžiaga ir vizualizacijos bus pateikiami oficialiame „Technoramos“ tinklapyje“, – teigia rengėjai.
Pasak vieno iš renginio organizatorių, KTU Nacionalinio inovacijų ir verslo centro vadovo Mindaugo Bulotos, visiškai atšaukti renginį minties nebuvo.
„Su komanda aptarėme įvairius formatus: nuo „gyvo“ renginio su žmonių srautų reguliavimu iki virtualios parodos, tačiau visiškai jo atšaukti neketinome. Inovacijų kūrimas nesustoja net ir kriziniu laikotarpiu, atvirkščiai – iššūkiai jas paskatina, tad atšaukti renginį būtų buvę tolygu jiems pasiduoti“, – įsitikinęs jis.
KTU Mokslo ir inovacijų prorektorius Leonas Balaševičius, kalbėdamas apie neįprastą šių metų „Technoramos“ konkursą, atkreipia dėmesį į Universiteto misiją „formuoti atvirą talentus ir lyderius įkvepiančią kūrybinę aplinką“, o būtent šis nestandartinis ir kūrybiškas parodos formatas ir atveria kelius talentingiems studentams save išreikšti.
Nors paroda-konkursas nukeltas į rudenį būtent dėl COVID-19 pandemijos, parodoje šis virusas pamirštas nebus: sprendimai, skirti kovoti su viruso padariniais, kurie buvo pristatyti ankstyvą pavasarį hakatonuose, projektuose ir visuomeninėse iniciatyvose bus eksponuojami ir „Technoramoje“ bei pretenduos į apdovanojimus. Piniginiai prizai numatyti ir kitoms konkurse dalyvaujančioms, geriausiai įvertintoms inovacijoms.
Didelis dėmesys bus skiriamas ir sveikatos srities inovacijoms. Jos bus pristatomos specialioje Europos inovacijų ir technologijų instituto „EIT Health“ erdvėje. „EIT Health“, investuodama į Europos gabiausius žmones, gerina sveikatos apsaugos specialistų įgūdžius visame žemyne, palengvina inovatyvių sveikatos produktų ar sprendimų pristatymą ir yra viena didžiausių viešai finansuojamų sveikatos srities iniciatyvų.
Kiekvienais metais „Technorama“ lankytojus pasitinka vis didesnė: praėjusiais metais joje buvo eksponuojama rekordinis skaičius išradimų – jų būta net 70, parodą aplankė daugiau nei 2 tūkst. lankytojų, besidominčių įvairiomis naujovėmis. Apie parodos augimą, ne tik kiekybine, bet ir kokybine prasme byloja ir išaugęs rėmėjų skaičius – prie konkurso jungėsi įmonės, investuotojai, kurių interesas – paremti ir apdovanoti didžiausią potencialą turinčių produktų kūrėjus.
Inovacijų paroda-konkursas „Technorama“ iki liepos 30 d. kviečia registruotis.