Europos Komisijos paskelbti Kovos su neapykantos kurstymu internete elgesio kodekso vertinimo rezultatai rodo, kad interneto platformos 90 proc. pažymėto turinio įvertina per 24 valandas ir pašalina 71 proc. turinio, kuris laikomas neapykantos kurstymu.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Europos Komisija ir keturios didžiosios IT bendrovės („Facebook“, „Microsoft“, „Twitter“ ir „YouTube“) 2016 m. gegužės 31 d., reaguodamos į plintantį rasinės ir ksenofobinės neapykantos kurstymą internete, pristatė Kovos su neapykantos kurstymu internete elgesio kodeksą, pagal kurį įsipareigojo kovoti su tokio turinio sklaida. Nuo tada prie kodekso prisijungė „Instagram“, „Google +“, „Snapchat“, „Dailymotion“ ir „jeuxvideo.com“.
Paskelbto penktojo vertinimo duomenimis, vidutiniškai:
- platformos 90 proc. pažymėto turinio įvertino per 24 valandas (2016 m. – tik 40 proc.);
- 2020 m. pašalinta 71 proc. turinio, laikomo neapykantą kurstančiu turiniu (2016 m. – tik 28 proc. turinio);
- vidutinis pašalinimo rodiklis, kuris yra panašus fiksuotąjį ankstesniuose vertinimuose, leidžia teigti, kad platformos ir toliau gerbia saviraiškos laisvę ir vengia šalinti turinį, kurio galima nelaikyti neapykantos kurstymu;
- platformos pateikė atsakymus ir atsiliepimus apie 67,1 proc. gautų pranešimų. Tai yra daugiau nei per anksčiau vykdytą stebėseną (65,4 proc.). Tačiau naudotojus sistemingai informuoja tik „Facebook“; visos kitos platformos turi gerinti padėtį.
Į rezultatus, kurių per pastaruosius ketverius metus pasiekta įgyvendinant Kovos su neapykantos kurstymu internete elgesio kodeksą, bus atsižvelgta per šiuo metu rengiamus svarstymus apie tai, kaip sustiprinti priemones, kurių tikslas – spręsti neteisėto turinio internete problemą būsimame Skaitmeninių paslaugų aktų rinkinyje, dėl kurio Europos Komisija neseniai pradėjo viešas konsultacijas. Europos Komisija apsvarstys, kaip būtų galima paskatinti visas platformas, kurios susiduria su neapykantos kurstymo problema, sukurti veiksmingas pranešimo ir veiksmų sistemas.