Nuo vasario 25 d. iki kovo 25 d. Lietuvoje vyksta „Apgavysčių prevencijos mėnesio“ kampanija, kurią koordinuoja Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba, atstovaujanti Lietuvai Tarptautiniame vartotojų apsaugos ir gynimo tinkle (ICPEN).
Viename ICPEN tinklo, vienijančio beveik 40 pasaulio šalių, narių susitikime, diskutuojant vartotojų apgavysčių klausimu prieita išvados, kad vartotojų apgaulės sparčiai plinta visose valstybėse. Nustatyta, kad visose šalyse įvairūs vartotojų apgavikai naudoja panašius apgaudinėjimo metodus. Be to, pasinaudodami įstatymų spragomis arba labiau pažeidžiamų vartotojų patiklumu, sukčiai pritaiko vis naujesnius apgaudinėjimo būdus.
ICPEN nariai susitarė inicijuoti bendrą veiklą, kuri vadintųsi „Apgavysčių prevencijos mėnuo“, kai vieną mėnesį per metus (paprastai vasario-kovo mėnesių laikotarpiu) šalys rengtų informacinę kampaniją, siekiant kovoti su įvairiomis vartotojų apgavystėmis. Šio mėnesio laikotarpiu vartotojams per televiziją, radiją, spaudą, internetą ir kitas komunikacijos priemones teikiama informacija, kaip atpažinti apgaulę, kaip jos išvengti.
2007 m. „Apgavysčių prevencijos mėnesio“ laikotarpiu didžiausią dėmesį nuspręsta teikti vartotojų informavimui apie „telefonines“ apgaules. Koordinuojanti institucija - Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba – įsijungti į šią vartotojų švietimo akciją pakvietė didžiausius Lietuvos judriojo ryšio operatorius („Omnitel“, „Bitė Lietuva“ ir „Tele2“), teisėsaugos institucijas, Vartotojų švietimo centrą. Šioje kampanijoje ypatingai aktyviai dalyvauja Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos skyriai apskrityse, nes nustatyta, kad šalies regionų vartotojams, ypač vaikams, pagyvenusiems žmonėms, socialinę atskirtį patiriantiems gyventojams informacijos stinga labiausiai. Pasitelkus žiniasklaidą, leidžiant informacinę medžiagą, tiesioginiuose susitikimuose vartotojai raginami būti atsargiais, atsakingais ir nepakliūti į „telefoninių“ apgavikų pinkles.
Kovo 9 d. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba surengė spaudos konferenciją, kurioje dalyvavo institucijos vadovas, Tarnybos direktorius Feliksas Petrauskas, Lietuvos kriminalinės policijos biuro Nusikaltimų tyrimo vyriausiosios valdybos skyriaus viršininkas Darius Kiaušas bei „Apgavysčių prevencijos mėnesio“ kampanijoje dalyvaujančios judriojo ryšio bendrovės UAB „Tele2“ generalinis direktorius Petras Masiulis.
Spaudos konferencijoje buvo pristatyta telefoninių apgavysčių situacija šalyje, labiausiai paplitę vartotojų apgaudinėjimo būdai, patarimai vartotojams kaip elgtis kilus įtarimui, kad gautas pranešimas gali būti apgaulingas.
Išvengę apgavikų spąstų ar nukentėję nuo telefoninių apgavikų vartotojai, prašomi apie tai informuoti Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą el. paštu apgaules2007@nvtat.lt . Surinkta informacija bus kaupiama, analizuojama ir naudojama vartotojų švietimo veikloje.