Penktadienį vykusiose elektromobilių varžybose „Ignitis ON: pažink Lietuvą“ greičiausiu ekipažu klasėje iki 50 kWh talpos baterijos tapo Vitoldas Milius ir Aidas Bubinas, vairavę „Peugeot e-208“ elektromobilį. Tikslus ekipažo darbas ir efektyvus automobilis leido pasiekti puikų rezultatą ir užtikrintai iškovoti pirmąją vietą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Peugeot e-208“ elektromobilių varžybose. Algimanto Brazaičio nuotr.
Šeštą kartą vykusiose elektromobilių varžybose 22 dalyvavusios transporto priemonės buvo suskirstytos į dvi grupes: kurių baterijos talpa per 50 ir iki 50 kWh. Pirmieji modeliai turėjo įveikti bent 500 km atstumą, antrieji – 300 km. Šių modelių klasėje nugalėjo „Peugeot e-208“, o brangesniųjų – „Tesla Model 3“.
Kiekvienam elektromobilių varžybų ekipažui prieš startą buvo duotas sąrašas su lankytinomis Lietuvos vietomis. Pagal jas kiekvienas dalyvis sudarė savo maršrutą, įtraukdamas bent tris. Klasės, kurioje dalyvavo „Peugeot e-208“, dalyviai turėjo iš starto vietos Vilniuje iki finišo Druskininkuose įveikti bent 300 km atstumą.
V. Milius ir A. Bubinas atstumą apskaičiavo puikiai: jie į savo maršrutą įtraukė du objektus prie Ukmergės, vieną Druskininkuose ir į finišą atvažiavo įveikę 305 km.
„Automobilis, kaip mes ir planavome, sugebėjo įveikti 300 km papildomai jo neįkrovus. Dėliodami maršrutą planavome apsieiti be įkrovimo stotelių ir važiuoti kuo ekonomiškiau – rinkomės tokias lankytinas vietas, iki kurių privažiuoti būtų nesudėtinga, kad nereikėtų nuo magistralinių kelių labai nutolti“, – apie varžybų taktiką pasakojo V. Milius.
Ekipažas kone visą 305 km atstumą įveikė važiuodamas didžiausiu leistinu greičiu, vienintelė išimtis buvo automagistralė Vilnius–Ukmergė: čia važiavo iki 100 km/val. Kadangi ši atkarpa buvo pati pirmoji 305 km kelionėje, V. Milius ir A. Bubinas nenorėjo rizikuoti ir išnaudoti pernelyg daug baterijos įkrovos, tad važiavo kiek lėčiau, tačiau buvo užtikrinti dėl nedidelių energijos sąnaudų.
Įvairūs kelionės sprendimai ir tikslus darbas atsipirko. „Peugeot e-208“ varžybose užtruko 3 val. 59 min. ir antroje vietoje likusį ekipažą aplenkė 4 min.
Elektromobilių varžybose „Peugeot e-208“ vidutiniškai vartojo 13,6 kWh/100 km. Tai – beveik identiškas rezultatas pagal WLTP metodiką atliktam testui (13,3 kWh/100 km).
Didžiąją 305 kilometrų dalį sudarė užmiesčio keliai, beveik pusė maršruto – automagistralė, o miestuose pasisukioti teko minimaliai. Elektromobilio privalumai atsiskleidžia būtent važiuojant miesto sąlygomis, tad V. Miliaus ir A. Bubino pasiektas vidutinių energijos sąnaudų rezultatas yra dėsningas – jų vidutinis greitis buvo net 76 km/val. Ir nuvažiuojamą atstumą jie apskaičiavo tiksliai – į finišą nuvyko nepapildę baterijos automobilio kompiuteriui rodant likusį 5 km atstumą.
„Peugeot“ ekipažas pasirinko važiuoti lėčiau ir nestoti įkrauti baterijos, tačiau kasdienėse kelionėse neretai verta važiuoti greičiau, stabtelti trumpai ir greitai įkrauti. „e-208“ baterija yra šildoma ir aušinama, o didžiausia jos įkrovimo galia siekia 100 kW – tai leidžia vos per keliolika minučių ją papildyti papildomiems šimtui kilometrų nuvažiuoti.
Be laimėjimo elektromobilių varžybose, „Peugeot 208“ modelis taip pat pelnė pergales prestižiniuose „Europos metų automobilio 2020“ bei „Red Dot Design Award“ apdovanojimuose.