Startuoliai ir inovatoriai, planuojantys komercializuoti mokslines žinias ar turimas idėjas, gegužės 7 d. 16 val. kviečiami į virtualius mokymus, kuriuos Kauno technologijų universitetas (KTU), „Knowledge Empowered Entrepreneurship Network“ (KEEN) rengia kartu su Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA).
„Startuoliai sėkmingai auga ten, kur yra stipri antreprenerystės ir inovacijų ekosistema. Vienas iš trijų esminių stiprios ekosistemos elementų yra kompetencija – žinių, įgūdžių, gebėjimų ir tinkamo požiūrio prieinamumas ir galėjimas jais nuolatos keistis tarp ekosistemos dalyvių. Būtent dėl šios priežasties KTU KEEN siekia kurti ir stiprinti ryšį tarp ekosistemos dalyvių“, – savo mintimis dalinasi Asta Pundzienė, KTU Ekonomikos ir verslo fakulteto (EVF) profesorė ir KEEN vadovė.
Koncentruotas rinkodaros mokymų turinys skirtas žengiantiems pirmuosius žingsnius, kai sėkmę lemia ne tik unikali verslo idėja, bet ir geresnis vartotojų norų bei poreikių pažinimas, prekės ženklo vystymas, efektyvi marketingo strategija. KTU lektorė ir KEEN ekspertė Eglė Vaičiukynaitė, ne pirmus metus dėstanti įvairius marketingo dalykus, pastebėjo, kad startuoliams dažnai trūksta esminių rinkodaros žinių.
Išmanios komunikacijos agentūros „Idea prima“ partneris, konsultantas Linas Damanskis perspėja, kad azartiška ambicija, jog turima idėja pakeis pasaulį, startuolį gali ir paskandinti. Jei projekto komunikacijoje ima dominuoti kalba apie save, kyla pavojus prarasti vartotojų, partnerių ar potencialių investuotojų susidomėjimą.
„Nei viena iš šių auditorijų nenori girdėti, kokie jūs neįtikėtini, arba kaip jūsų inovacija apvers pasaulį. Auditorija nori suprantama kalba išgirsti atsakymą į klausimą „kas man iš to?““ – teigia konsultantas ir pataria startuoliams į savo projektą pažvelgti su jų plėtojama paslauga ar su produktu nesusijusio praeivio akimis.
Pranešimo „Penki būdai išnaudoti komunikacijos madas“ metu Linas patars, kaip „prakalbinti“ mokslinę startuolio idėją, kad ji būtų suprantama ir papasakos, kaip kiekvienas tyrimas gali tapti įdomia legenda.
„Geriausia marketingo ir komunikacijos strategija startuoliui – kuo daugiau eksperimentų kovos lauke“, – teigia strategijos rengimo bei produktų vystymo klausimais konsultuojantis Elvinas Jakimovas. Jau daugiau nei 13 metų jis sprendžia rinkodaros ir komunikacijos galvosūkius. Jo asmeninėje sąskaitoje – daugiau nei 100 didelių ir vidutinių Lietuvos ir užsienio įmonių, konsultuotų paleidžiant reklamines kampanijas.
Pranešimo „Startuolio rinkodaros ir komunikacijos eksperimentai“ metu Elvinas Jakimovas pasidalins savo patirtimi bei įžvalgomis įgyvendinant rinkodaros ir komunikacijos eksperimentus, kurie padeda atrasti kelią į pardavimus ir pateiks eksperimentų bei A/B testų pavyzdžius.
Kai yra žinomas tikslus produkto ar paslaugos pozicionavimas, galima ieškoti ir finansavimo. Anot MITA eksperto, Visuotinės dotacijos skyriaus vedėjo Manto Biekšos, finansavimo priemonių startuoliams šiuo metu yra apstu. Renkantis finansavimo šaltinius svarbiausia objektyviai įsivertinti produkto ar paslaugos sukūrimo ir verslo strategijas bei neignoruoti išorės profesionalų patarimų. Mokymų metu ekspertas pristatys MITA administruojamas finansavimo priemones ir patars, į ką atkreipti dėmesį pretenduojant gauti finansavimą.
Mokymų trukmė – 2 val. Renginį moderuos Eglė Vaičiukynaitė (KTU, KEEN). Užsiregistravusiems dalyviams renginys nemokamas.