Prieš telekomunikacijų bendrovę „Telia“ įvykdyta kibernetinė ataka, trečiadienį pranešė pati bendrovė.
Kaip portalui tv3.lt paaiškino jos atstovas žiniasklaidai Audrius Stasiulaitis. Anot jo, „Telia“ patyrė sudėtingą taip vadinamą DDoS ataką.
„Telekomunikacijų bendrovė „Telia“ antradienį patyrė į „Hostex“ infrastruktūrą nukreiptą sudėtingą DDoS ataką. Dėl to galėjo būti sulėtėjusios ar laikinai nepasiekiamos kai kurių įmonių svetainės ar paslaugos“, – situaciją komentavo A. Stasiulaitis.
Jo teigimu, pirminiais duomenimis, užkrėstų kompiuterių tinklo („botneto“) ataka daugiausiai vyko iš užsienyje esančių serverių nedideliais užklausų paketais iš skirtingų vietų (vadinamuoju „bombingu“) atakuojant gana platų „Hostex“ IP rėžį.
Anot atstovo, didžioji „Telia“ IT paslaugų dalis liko nepaveikta, didelė dalis sutrikusių paslaugų pradėjo veikti. Privačių klientų ryšio paslaugoms jokios įtakos nebuvo.
Bendrovė atsiprašo klientų už galimai patirtus laikinus nepatogumus.
DDoS ataka reiškia, kad vienu metu vieną ar daugiau interneto puslapių mėgina atidaryti daugybė kenkėjiškų vartotojų. Tokiu atveju puslapio veikimas visiškai sulėtėja arba visai „užlūžta“.
Kaip skelbia Kibernetinio saugumo centras, Lietuvoje 2019 m. registruotas 3 241 kibernetinis incidentas, kai jų tyrimams atlikti reikėjo tiesioginio specialistų dalyvavimo.
Automatinėmis priemonėmis apdorotų kibernetinių įvykių skaičius Lietuvos IP rėžyje siekė daugiau kaip 300 tūkst.
Pažymėtina, kad pagal incidentų tipus statistiškai sumažėjo paslaugų trikdymo incidentų ir techninėmis priemonėmis (sensoriais) aptinkamos kenkimo programinės įrangos skaičius ypatingos svarbos paslaugas teikiančių subjektų infrastruktūroje (sumažėjo 12 proc., palyginti su 2018 m.). Tačiau padidėjo krašto apsaugos sektoriuje aptiktos kenkimo programinės įrangos kiekis (49 proc.).
Trečiadienio pavakarę „Telia“ išplatino pranešimą žiniasklaidai, kuriame teigiama, kad pavyko suvaldyti sudėtingą ataką.
„Antradienį IT ir telekomunikacijų bendrovė „Telia“ patyrė į „Hostex“ infrastruktūrą nukreiptą sudėtingą DDoS ataką, kuri operatyviai buvo suvaldyta 17 val.
„Telia“ specialistų komandos atskyrė kenkėjiškų srautus ir nukreipė tarptautinį internetą per kitą savo jungtį.
Dėl DDoS atakos buvo laikinai sulėtėjusios ar nepasiekiamos kai kurių įmonių svetainės ar paslaugos, jų veikimas atstatytas.
Užkrėstų kompiuterių tinklo („botneto“) ataka daugiausiai vyko iš užsienyje esančių serverių siunčiant nedidelius užklausų paketus iš skirtingų vietų (vadinamuoju „bombingu“) atakuojant gana platų „Hostex“ IP rėžį.
Didžioji „Telia“ IT paslaugų dalis liko nepaveikta. Privačių klientų ryšio paslaugoms jokios įtakos nebuvo.
Atsiprašome klientų už patirtus laikinus nepatogumus.“