Pasaulio gyventojų noras be saiko žiūrėti serialus sukuria tiek anglies dvideginio, kiek išeitų su mašina 6 kartus nukeliauti iki Marso ir atgal, dar liekant pakankamai padaryti apylanką aplink Mėnulį – tokius neįprastus duomenis apskaičiavo ir pateikė „Save On Energy“ iniciatyva.
Portalo „Euronews“ duomenimis, internetinės platformos „Netflix“ populiariausi filmai ir serialai nuo 2019 m. pradžios iki rugsėjo mėnesio sukūrė maždaug 1,5 mlrd. kg anglies dvideginio, prilygstančio maždaug 4,6 mlrd. km kelionių automobiliais, arba 115 tūkst. kartų aplink Žemės pusiaują.
Asociatyvi nuotr. Pixabay.com
Atsižvelgiant į dabartinę dėl koronaviruso susidariusią karantino ir izoliacijos situaciją pasaulyje, šis skaičius turėtų tik augti, stipriai augant ir žaidimų bei serialų internetinių platformų naudojimui namuose, žmonėms ieškant, ką veikti.
„Save On Energy“ duomenys rodo, kad mūsų priklausomybė nuo serialų yra daug didesnė nei nuo filmų, 10-čiai populiariausių filmų sudarant tik ketvirtadalį (23 proc.) visų išmetamų emisijų, galimai dėl trumpesnio peržiūrų laiko.
Tyrimo metu populiariausias filmas buvo 80 mln. peržiūrų sulaukęs „Birdbox“. Jo žiūrovai kartu buvo atsakingi už 66 mln. kg CO2 pagaminimą, prilygstantį 236 mln. km, arba 5901 kelionei aplink pasaulį. Filmai „Fyre“, „Murder Mystery“, „The Perfect Date“ ir „Tall Girl“ irgi papuola į populiariausių filmų dešimtuką.
Nors mažiau žmonių žiūrėjo trečiąjį „Stranger Things“ serialo sezoną (64 mln. peržiūrų), jo 8 serijų ilgis, trunkantis nuo 50 iki 77 minučių, automatiškai reiškė ir didesnį emisijų kiekį, siekiantį apie 420 mln. kg. Tai yra 6 kartus daugiau nei filmo „Birdbox“ pasiektas emisijų kiekis.
Šį tyrimą „Save On Energy“ atliko įvertindama „Netflix“ žiūrimumo statistiką. Organizacija peržiūrų kiekį padaugino iš kiekvieno filmo ar serialo trukmės ir tada dar papildomai padaugino iš 0,2, kad atitiktų vidutinę vieno žmogaus CO2 emisiją.
Statistika rodo, kad „Netflix“ šiuo metu turi daugiau nei 158 mln. prenumeratorių pasaulyje, o interneto srautus matuojantis „Cisco’s Visual Network Indicator“ spėja, kad iki 2022 m. vaizdo turinys sudarys 82 proc. viso interneto srauto.