Prancūzijos vartotojų teisių apsaugos institucija penktadienį pranešė, kad JAV technologijų milžinė „Apple“ sutiko sumokėti 25 mln. eurų baudą už tai, kad neinformavo „iPhone“ naudotojų apie tai, jog programinės įrangos atnaujinimai gali sulėtinti senesnių įrenginių veikimą.
Asociatyvi nuotr. Pixabay.com
Skandalas kilo 2017 metų gruodžio mėnesį, kai „Apple“ pripažino, kad jos naujausia „iOS“ programinė įranga lėtina senesnių telefonų su senesniais akumuliatoriaus veikimą.
Kritikai apkaltino bendrovę slapta privertus klientus įsigyti naujus telefonus greičiau nei tai buvo būtina, o kilusi pasipiktinimo banga privertė „Apple“ atnaujinti savo programinę įrangą ir pasiūlyti dideles nuolaidas keičiant akumuliatorius.
Prancūzijos prokurorai pradėjo tyrimą 2018 metų sausį asociacijos „Halt Planned Obsolescence“ (HOP) prašymu.
„IPhone“ savininkams nebuvo pranešta, kad diegiant „iOS“ naujinius (versijas 10.2.1 ir 11.2) gali sulėtėti jų įrenginių veikimas“, – sakoma Prancūzijos Konkurencijos, vartotojų apsaugos ir kovos su sukčiavimu departamento prie Ekonomikos ministerijos (DGCCRF) pranešime.
„Tai yra istorinė pergalė prieš skandalingą klientų interesų nepaisymo praktiką tiek vartotojams, tiek [verslo] aplinkai“, – teigė HOP įkūrėjai Laetitia Vasseur ir Samuelis Sauvage ir pridūrė, kad svarstys galimybę pateikti ieškinius dėl papildomos žalos „iPhone“ klientams.
„Apple“ teigė, kad palankiai vertina susitarimą su DGCCRF, kuris leis išvengti galimai gėdingo viešo teismo proceso.
„Mūsų tikslas visada buvo kurti saugius produktus, kuriuos vertina mūsų klientai, o tai, kad „iPhone“ telefonai veiktų kuo ilgiau, yra svarbi šio tikslo dalis“, – pareiškė bendrovė.