Sausio 21 dieną tauragiškiams pristatytas naujausios kartos elektrinis autobusas Solaris Urbino Electric 8,9, pagamintas Lenkijoje.
Pristatyme dalyvavo Tauragės rajono savivaldybės meras Dovydas Kaminskas, mero pavaduotoja Virginija Eičienė, Savivaldybės tarybos nariai, administracijos direktorius Modestas Petraitis, pavaduotojas Tomas Raulinavičius, ,,Solaris Bus and Coach Latvia“ Lietuvos regiono vadovas Donatas Mačiulis, UAB Tauragės autobusų parkas direktorius Rimantas Martinavičius, ekologiškomis transporto priemonėmis besidomintys Šilalės, Kelmės, Raseinių ir kitų autobusų parkų, Tauragės bendrovių vadovai, bendruomenių nariai, gyventojai.
Pranešimo autorių nuotr.
Pasak savivaldybės mero Dovydo Kaminsko, pirmasis elektrinis autobusas yra didelis žingsnis ekologijos ir darnaus judumo link.
„Vadovaudamiesi jungtinų tautų darnaus vystymo tikslais, nedideliais žingsniai, modernizuodami infrastruktūrą, diegdami inovacijas, stengsimės užtikrinti, kad miestiečiams būtų kuo lengviau prieinamas modernus ir patogus viešasis transportas, kartu prisidedant prie mažesnio klimato kaitos poveikio“, – teigė Tauragės rajono savivaldybės meras Dovydas Kaminskas.
Naujasis elektrinis autobusas nuo sausio 27 dienos važiuos vietinio (miesto) reguliaraus susisiekimo maršrutu Mikrorajonas-Taurai.
„Kad tauragiškiai ir miesto svečiai galėtų važiuoti pirmuoju elektriniu autobusu, turėjome nueiti netrumpą kelią, kurį pradėjome pasirengdami Darnaus judumo planą Tauragės mieste, įvykdę keleivių vežimo viešąjį konkursą bei gavę ES struktūrinių fondų paramą finansinę paramą, atlikę 3 elektrinių autobusų tarptautinį pirkimą. Džiaugiuosi, kad pirmasis autobusas atvyko anksčiau nei planuota, o dar du Savivaldybės nupirkti elektriniai autobusai į gatves išriedės jau balandžio mėnesį“, – teigė Savivaldybės administracijos direktorius Modestas Petraitis.
Tauragės rajono savivaldybei, pirmajai Lietuvoje įvykdžiusiai elektrinių autobusų viešuosius pirkimus, papildomai skirta 750 tūkst. eurų ES lėšų dar dviem naujiems elektriniams autobusams įsigyti.
Pasak administracijos direktoriaus, Savivaldybei įsigijus aplinkai nekenksmingas viešojo transporto priemones, reisų skaičių planuojama didinti net keturis kartus, todėl Darnaus judumo plane numatytais maršrutais gyventojams bus sudarytos sąlygos keliauti patogiau – autobusai važinės kas 25-30 min.
Tauragiškiams pristatytas naujasis ekologiškas autobusas – 8,9 metrų ilgio, žemagrindis ir erdvesnis nei pirmtakai, sėdynės išdėstytos patogiau. Vienu metu autobuse gali važiuoti 48 keleiviai (jame –25 sėdimos ir 23 stovimos vietos).
Autobusas pritaikytas žmonėms su negalia, jame sumontuota vėdinimo bei kondicionavimo sistema tiek keleiviams, tiek vairuotojui. Vidaus ir išorės apšvietimui naudojama LED technologija. Salonas puikiai apšildomas, informacinės lentos bei vaizdo stebėjimo kameros sumontuotos ir išorėje, ir viduje. Autobuso durys – dviejų tipų: atsidarančios tiek į autobuso vidų, tiek į išorę. Vežėjai ir keleiviai galės pasirinkti jiems patogesnį variantą.
Elektrinis autobusas įkraunamas nuo stacionaraus energijos šaltinio. Jame sumontuotos ličio-geležies-fosfatų (LFP) baterijos, kurių talpa – 160 kWh (4 x 40 kWh). Autobusas vienu įkrovimu gali nuvažiuoti apie 150 km, didžiausias greitis – 75 kilometrai per valandą.
Nors elektrinis autobusas kainuoja brangiau nei dyzelinis, tačiau išlaidos jį eksploatuojant daug mažesnės. 100 kilometrų nuvažiuoti dyzelinis autobusas sunaudoja 28 litrus degalų (vieno litro kaina – 1,02 Eur). Elektra varomas autobusas tam pačiam atstumui nuvažiuoti sunaudoja 100 kWh elektros (1 kWh, kaina – 0,13 Eur). Tokiam pat atstumui nuvažiuoti reikia vos 13,00 Eur.
Elektriniai autobusai „Solaris“ sėkmingai važinėja Suomijoje, Švedijoje, Lenkijoje, Vokietijoje, Ispanijoje ir kitose šalyse. Tokio autobuso kaina siekia apie 400 tūkst. eurų.