Lapkričio 16-17 dienomis LITEXPO rūmus sudrebins kasmetinis didžiausias Baltijos šalyse žaidimų kultūros konventas „GameOn“. Šiemet organizatoriai siekia atkreipti ypatingą dėmesį į konferencijos programą, kuri parengta galvojant tiek apie žaidėjus, tiek apie tėvus, edukacijos ir kūrybinių industrijų profesionalus, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„GameOn“ / Pranešimo autorių nuotr.
Penktus metus iš eilės organizuojamas renginys kasmet pritraukia tūkstančius žaidimų gerbėjų ir entuziastų, tačiau per tuos metus žaidimai tapo ir viešos diskusijos dalimi. Žaidimų pasaulį supa galybė pramanų ir mitų, tad kartais išties sunku atsirinkti informaciją, nekalbant jau apie tai, kad žaidimų pasaulis yra daugialypis ir jį suvokti nėra taip jau paprasta.
Šiemet „GameOn“ konferencijų metu žaidimų pasaulio paslaptis narplios ne tik pažangiausi Lietuvos kūrėjai, bet ir patyrę specialistai, per savo karjerą dirbę ar bendradarbiavę su garsiausiomis kompanijomis, tokiomis kaip „Lucas Arts“, „Nintendo“, „Rovio“, „Sony“, „Microsoft“, „Epic Games“ ir daugybe kitų.
„Mūsų renginyje tradiciškai vyksta dvi konferencijos, viena skirta žaidimų kūrėjams, o kita žaidimų kultūra besidomintiems žmonėms. Šiemet, su Lietuvos kultūros tarybos parama, mes galime pasiūlyti išties įspūdingą programą. Pranešėjai iš visos Europos dalinsis savo patirtimi, įspūdžiais ir gyvenimiškomis istorijomis tam, kad galėtume ne tik atrasti, bet ir suprasti žaidimų pasaulį, jo privalumus ir trūkumus“, – pasakoja renginio vadovas Florian Masuth.
Renginio tikslas – padėti Lietuvos žaidimų kūrėjams įsilieti į pasaulinę kūrėjų bendruomenę, žaidėjams suteikti galimybę susipažinti su kūrėjais iš arčiau bei praplėsti industrijos profesionalų, dailininkų, kompozitorių ar rinkodaros specialistų akiratį.
Konferencijos išsiskirs ir ypač plačiu temų spektru. Besidomintys elektroniniu sportu, turės progą išgirsti pasaulinio lygio e. sportininkų, žaidėjų ir komandų vadovų istorijas. E. sporto žurnalistė Hyunseon Park klausytojams papasakos apie šios disciplinos iškilimą ir įsitvirtinimą pasaulinėje šio fenomeno mekoje – Pietų Korėjoje. Palygins ir įvardins esminius šios disciplinos panašumus ir skirtumus.
Norintys geriau suvokti kultūrinius ir politinius žaidimų industrijos aspektus kviečiami klausytis Kate Edwards pranešimo apie tai kaip visuomenė suvokia žaidimus bei kaip mes visi galėtume tą požiūrį keisti. Lietuviškas šaknis turinti Kate, turėjo vieną svaigiausių karjerų žaidimų industrijoje, ilgą laiką buvo pasaulinės žaidimų kūrėjų asociacijos vadove, o šiuo metu vadovauja savo įsteigtai įmonei „Geogrify“, kuri padeda žaidimų kūrėjams geriau suvokti pasaulyje vyraujančius kultūrinius skirtumus bei kurti socialiai atsakingesnius ir įvairesnius žaidimus.
Ne mažiau įkvepiantis pranešimas laukia ir tų, kurie aplankys Catharina Due Bøhler paskaitą. Ji pasakos apie būdus, kuriais žaidimų kūrėjai gali perteikti lokalaus pobūdžio istorijas visam pasauliui. Catharina dirbo su ypač dramatišku ir sukrečiančiu žaidimu „My Child Lebensborn“, nukeliančiu į pokario metus Norvegijoje ir pasakojančiu engiamo ir žeminamo vaiko istoriją, kuris tapo patyčių auka tik todėl, kad jo tėvas buvo nacių karys.
Savo istorijomis dalinsis ir Lietuvos kūrėjai. Kristina Buožytė ir Vitalijus Žukas pakvies į kelionę angelų takais. Kūrėjai kartu su studijos OKTA komanda ką tik pelnė prestižinį Lumen apdovanojimą už pasiekimus apjungiant meną ir technologijas virtualios realybės patirtyje „Angelų takais“, kurioje atgimsta siurrealūs ir nuostabūs M. K. Čiurliono pasauliai.
Muzikos gerbėjai turės progos susipažinti su tikru žaidimų industrijos virtuozu Ari Pulkkinen. Net jei žaidimų nežaidžiate, jo melodijų tikrai esate girdėję, mat būtent jis sukūrė kultinio žaidimo „Angry Birds“ garso takelį. „GameOn“ konferencijoje jis pasakos apie vieną naujausių savo darbų – muziką magiškiems ir spalvingiems „Trine“ žaidimų pasauliams.
Žaidimų kūrėjų bei norinčiųjų išsamiau susipažinti su įvairiais kūrybiniais ir verslo aspektais taip pat lauks išsami dviejų dienų programa. Savo patirtimi ir įžvalgomis dalinsis studijų įkūrėjai, dailininkai, žaidimų dizaineriai, leidėjai, investuotojai. Pirmą kartą „GameOn“ konferencijos istorijoje bus galima išsamiai susipažinti su žaidimų kūrimui skirtų „Unreal“ technologijų galimybėmis bei kartu su „Oculus“ ekspertu pasiaiškinti kaip geriau pritaikyti virtualios realybės žaidimus naujajam įrenginiui „Quest“.