Jeigu elektrinių paspirtukų vairuotojai ir toliau važiuodami šaligatviais elgsis pavojingai, dviratininkų ir elektrinių paspirtukų vairuotojų eismas šaligatviuose bus apribotas. Reaguodama į situaciją Susisiekimo ministerija ateityje gali inicijuoti reikiamus Kelių eismo taisyklių pakeitimus, o šalies savivaldybes ragina miestuose sukurti saugią infrastruktūrą dviratininkams ir e. paspirtukų vairuotojams.
„Elektrinių paspirtukų dalyvavimas eisme taip pat išryškino problemas didmiesčiuose, kurias savivaldybės turi nedelsiant spręsti. Miestuose trūksta dviratininkams ir e. paspirtukų vairuotojams skirtos infrastruktūros, daug kur važiavimui nepritaikyta, nepatogi kelio danga, pasitaiko atvejų, kai kelyje išnyksta dviračių tako juosta“, – sako Susisiekimo ministerijos saugaus eismo ekspertas Vidmantas Pumputis.
Viešojoje konsultacijoje dalyvavę piliečiai taip pat pabrėžia, kad miestuose nėra pakankamai išvystyta dviračiams ir paspirtukų vairuotojams pritaikyta infrastruktūra. Vilniečiai pastebi, kad iš miegamųjų rajonų apskritai neįmanoma miesto centrą pasiekti vientisu dviračių taku.
Viešojoje konsultacijoje „Elektrinių paspirtukų dalyvavimas eisme“ šalies gyventojai taip pat piktinosi neatsakingu, neretai chuliganišku e. paspirtukų vairuotojų elgesiu bei grubiu taisyklių pažeidimu. Atkreipiamas dėmesys, kad dviratininkai ir e. paspirtukų vairuotojai kelia rimtą grėsmę pėsčiųjų saugumui.
„Puikiai suprantame pėsčiųjų susirūpinimą dėl e. paspirtukų vairuotojų elgesio. Pėstieji yra teisūs teigdami, kad be garso dideliu greičiu skriejantys e. paspirtukų vairuotojai kelia stresą bei neretai sukelia avarines situacijas. E. paspirtukų vairuotojai privalo paisyti Kelių eismo taisyklėse nustatytų reikalavimų“, – pabrėžia Susisiekimo ministerijos saugaus eismo ekspertas V. Pumputis.
E. paspirtukus, kurių galingumas neviršija 1kW, o maksimalus greitis – 25 km/val., teisės aktai prilygina motoriniams dviračiams. Tokių e. paspirtukų vairuotojai turėtų nepamiršti, kad jiems taikomi tokie patys reikalavimai, kaip ir dviratininkams.
Tiek dviračio, tiek e. paspirtuko vairuotojai privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus. Važiuojant pro pėsčiąjį privalu sumažinti greitį iki žmogaus ėjimui artimo greičio (3–7 km/val.) ir išlaikyti saugų atstumą. Be to, norėdamas kirsti kelią pėsčiųjų perėja, ir e. paspirtuko, ir dviračio vairuotojas privalo nulipti nuo transporto priemonės ir saugiai ją vestis. Važiuojant keliu tamsiu paros metu reikia vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, turėti įjungtus žibintus.
Ten, kur nėra dviračių takų ar dviračių juostų, kelkraščių, dviračiams leidžiama važiuoti šaligatviais. Lietuvoje tai nuspręsta leisti 2014 m., atsižvelgiant į nepakankamą dviračių takų infrastruktūrą ir siekiant užtikrinti dviratininkų saugumą.
Vilniaus geležinkelių stotyje vykusioje diskusijoje „Dalijamės keliu“ savo įžvalgomis apie elektrinių paspirtukų dalyvavimą eisme dalijosi Susisiekimo ministerijos saugaus eismo ekspertas Vidmantas Pumputis, Lietuvos policijos kelių tarnybos vyresnioji specialistė Marija Kazanovič, psichologas Edvardas Šidlauskas, „YouTube“ kanalo Mero paspirtukai kūrėjas Šarūnas Jurelė bei programėlės „walk15“ įkūrėja Vlada Musvydaitė.