Rugsėjo 18 d. Vilniuje vyko JAV-Lietuvos technologijų forumas, kurį organizavo Užsienio reikalų ministerija ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA). Į šį forumą atvyko Amerikos-Lietuvos verslo tarybos (American-Lithuanian Business Council, ALBC) 11 kompanijų delegacija, kurią sudarė pagrindinių JAV investuotojų Lietuvoje aukšto lygio atstovai, regioninių padalinių vadovai.
Foto: JAV ambasada Vilnius
Forumo metu apžvelgti svarbiausi Lietuvos pasiekimai gyvybės mokslų, finansinių technologijų, informacinių ir ryšių technologijų sektoriuose. Forumo metu diskusijoje dalyvavo ir pranešimus skaitė viešojo sektoriaus, verslo ir mokslo lyderiai. Apie išskirtinius Lietuvos pasiekimus gyvybės mokslų sektoriuje pasakojo VU Gyvybės mokslų centro direktorius Gintaras Valinčius. Fintech kompanijos sėkmės istoriją pristatė advokatas Tomas Talutis, atstovaujantis tarpusavio draudimo platformą kuriantį startuolį „Ooniq“. Apie pasiekimus IRT srityje kalbėjo Algirdas Stonys, vienos iš sparčiausiai augančių vidurio Europos technologijų įmonių „Telesoftas“ vadovas, kuris papasakojo apie įmonės teikiamas išmaniąsias IT paslaugas. Amerikiečių kompanija „Wester Union“ pasidalino savo sukurtais spendimais, lūkesčiais ir potencialiomis bendradarbiavimo galimybėmis su Lietuva.
„Šiuo forumu siekiame skatinti JAV-Lietuvos bendradarbiavimą technologijų ir inovacijų srityje bei padėti užmegzti dvišalius verslo ryšius. Forumas neša didelę pridėtinę vertę lietuvių kompanijoms, nes jo metu vyko tiek diskusijos, tiek ir verslo susitikimai (B2B)“, – pasakojo Ričardas Valančiauskas, MITA Tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėjas.
Įtekti inovacijų prizai
Forumo metu buvo paskelbti kasmetinių, jau trečiųjų, Lietuvos-Amerikos inovacijų apdovanojimų nugalėtojai.
Pirmoji vieta ir 10 tūkst. eurų prizas atiteko dirbtinio intelekto kompanijai CUJO AI, kuriančiai saugumo sprendimus telekomunikacinių ryšių operatoriams. Technologijų plėtra yra neįmanoma be efektyvesnių saugumo sprendimų ir jų pritaikymo globaliu mastu. „CUJO AI” komanda dirbtinio intelekto pagalba išsprendžia kibernetinio saugumo problemas bei pagerina internetinę patirtį globaliu mastu. „Šiuo metu mūsų kompanija siūlo vienintelį dirbtinio intelekto sprendimą rinkoje, kuris jau šiandien geba analizuoti net 500 milijonų išmaniųjų įrenginių kuriamus duomenis realiu laiku. „CUJO AI” išskirtinumas – mūsų dirbtinio intelekto algoritmai, pajėgūs apdoroti bei tiksliai atpažinti išmaniuosius įrenginius ir pritaikyti jiems tinkamus kibernetinio saugumo metodus. Džiaugiamės, jog mūsų kompanija buvo pastebėta ir įvertinta. Šis inovacijų prizo laimėjimas – tai kiekvieno mūsų komandos nario nuopelnas. Dirbdami inovacijų srityje, kasdien susiduriame su netikėtais iššūkiais, ir mūsų komandos kompetencija, drąsa ir greiti sprendimai veda mus pergalių link“, – sako CUJA AI Baltics direktorius Vilius Žukauskas.
Antroji vieta ir 5 tūks. eurų prizas atiteko Mantui Atučiui. Jis, bendradarbiaudamas su Kolumbijos universitetu Niujorke, išvystė ir statybų industrijai pasiūlė naudoti naują statybinę medžiagą polimero pluoštu sutvirtintą bazaltą (angl. basalt fiber reinforced polymer (BFRP)).
Šių apdovanojimų steigėjai yra Amerikos-Lietuvos verslo taryba, Baltijos-Amerikos laisvės fondas ir Jungtinių Amerikos Valstijų ambasada Vilniuje. Apdovanojimas skiriamas individualiems asmenims, Lietuvos organizacijoms, švietimo įstaigoms ar įmonėms sukūrusiems novatorišką sprendimą bendradarbiaujant su JAV partneriu.
Amerikos-Lietuvos verslo taryba – Lietuvoje investavusio JAV globalaus verslo asociacija. Šioje misijoje dalyvaujančios ALBC kompanijos: „Western Union“, „Thermo Fisher Scientific“, „Philip Morris International“, „Lockheed Martin“, „Northrop Grumman“, „Eli Lilly“, „Bell/Textron“, „Oshkosh Defense“, „Palo Alto Networks“, „Blue Cross/Blue Sgield“, „Strategic Staffing Solutions“.
Tokias dvišales arba regionines tarybas JAV sostinėje turi daug pasaulio šalių. Tarybos artimai dirba su ambasadomis, reklamuoja šalį JAV Administracijoje, Kongrese, verslo pasaulyje, skatina JAV investicijas užsienyje. Tarybos tikslas – pritraukti ir daugiau naujų, dar Lietuvoje neinvestavusių kompanijų dėmesio.