„Youtube“ platforma iš Bria Kam ir Chrissy Chambers padarė žvaigždės. Vis dėlto dabar šis duetas, kartu su kitais LGBT turinio šioje platformoje kūrėjais, sako, kad netenka savo balso ir praranda pranašumą dėl nesąžiningo algoritmo veikimo.
„Šiandien tai vėl nutiko“, – sako Bria Kam, rodydama akivaizdų nusivylimą.
Kaip skelbia portalas theguardian.com, Bria ir jos žmona Chrissy su leidinio žurnalistais kalbėjosi per „FaceTime“ iš savo namų Vankuveryje, Vašingtono valstijoje. Jos abi įsitaisiusios ant pilkos sufkutės, ant kurios filmuoja ir „YouTube“ vaizdo įrašus, kurie pavertė jas tikromis žvaigždėmis. Vis dėlto jų veiduose šiandien nėra šypsenų.
Rytą, kai jos bendravo su žurnalistais, jos įkėlė vaizdo įrašą, pavadintą „Dešimt būdų, kaip žinoti, kad įsimylėjote (Ar norite kūdikio)“, juokingų vaizdelių rinkinį (tarp jų – kaip Chrissy užmiega kol Bria kalba, arba kaip Chrissy pristato savo roko kolekciją), po kurių seka interviu su lesbiečių pora, kurios susilaukė kūdikio padedant donoro spermai.
„Iš antro karto jis buvo išpublikuotas, tačiau nustatyti amžiaus apribojimai, be to, jis buvo demonitizuotas“, – sako Bria. Vaizdo įrašai su amžiaus apribojimais gali būti žiūrimi tik tų vartotojų, kurie prisijungia prie savo paskyros ir patvirtina, kad jie sulaukę pilnametystės. Tai reiškia, kad daugybė paauglių porų neturės galimybės pamatyti šio interviu. Tuo metu demonetizacija reiškia, kad „YouTube“ nusprendė, jog turinys yra „nedraugiškas“ daugumai reklamos užsakovų, todėl abi „YouTube“ žvaigždės už šį vaizdo įrašą negaus pinigų.
Jų manymu, taip nutiko dėl to, kad „YouTube“ algoritmas diskriminuoja jas.
„YouTube“ pavertė jas žvaigždėmis. 32-ejų Bria yra dainininkė ir dainų kūrėja, kuri dalyvavo „Amerikos dievaityje“, 28-erių Chrissy yra aktorė ir asmeninė trenerė. Jos kartu nuo 2011-ųjų ir praėjusiais metais susituokė.
Savo pirmąjį vaizdo įrašą jos į „YouTube“ įkėlė 2012-aisiais, tikėdamosis, kad jį žiūrės tik jų mamos, tačiau antras vaizdo įrašas, juokinga protesto daina, kurią jos parašė, apie greito maisto restoraną „Chick-fil-A“, kai tinklo vadovas pasmerkė tos pačios lyties santuokas, išplito it virusas. Jos suprato – kad tai jų kelias.
Dabar daugiau kaip milijonas žmonių jas seka dviejuose „YouTube“ kanaluose: juose galima rasti komiškų vaizdelių, muzikos, savigalbos vaizdo įrašų. Jos, ko gero, žinomiausia lesbiečių pora šioje platformoje. Kitaip tariant, per pastaruosius septynerius metus „YouTube“ davė galimybę joms iš šios veiklos užsidirbti ir sutelkti milijoninę auditoriją.
Tačiau šiandien jos drauge su kitomis šešiomis LGBT „YouTube“ žvaigždėmis teikia ieškinį prieš šią platformą ir jos savininkę „Google“, kaltindama „diskriminacija, sukčiavimu, nesąžininga ir apgaulinga verslo praktika“ ir „neteisėtu žodžio laisvės suvaržymu“.
Grupelė, pateikusi ieškinį, sako, kad taip nutiko dėl „YouTube“ algoritmo, kuris diskriminuoja „YouTube“ turinio kūrėjus vien dėl to, kad jie talpina su LGBT susijusį turinį.
Mintis, kad „YouTube“ gali diskriminuoti LGBT kūrėjų turinį nėra nauja. 2017-ųjų pavasarį plito grotažymė #YouTubePartyIsOver tviteryje po to, kai keli garsūs „YouTube“ vartotojai pasiskundė, kad vaizdo įrašai, kuriuose – tos pačios lyties poros pasikeičia įžadais ir makiažo pamokos translytėms moterims sulaukė apribojimų žiūrovų amžiui. 2017-ųjų rugsėjį biseksuali kūrėja ir komikė Gabby Dunn tviteryje paskelbė, kad LGBTQAI turinys jos kanale buvo demonetizuotas, kai heteroseksualų – ne.
„YouTube“ pripažino, kad jų sistema „kartais daro klaidų“ ir kad apribojimai „ne visuomet veikia, taip kaip turėtų“. Platformos atstovai atsiprašė ir žadėjo problemą spręsti. Vis dėlto, panašu, kad problema liko.
„YouTube“ tvirtino, kad palaiko LGBTQ kūrėjus ir kad tai nepaprastai svarbi platformos dalis.