Pranešama, kad „Monsanto“, – agrocheminių medžiagų bendrovė, gerai žinoma dėl žemės ūkiui gaminamų pesticidų ir genetiškai modifikuotų sėklų, – labai intensyviai dirbo, kad diskredituotų žurnalistus, kurie išdrįso kritikuoti šią kompaniją. Ir netgi paaiškėjo dar įdomesnių detalių – pasirodo „Monsanto“ sumokėjo paieškos milžinei „Google“, kad ši nuslėptų nepalankią kompanijai informaciją.
Prieš keletą metų Carey Gillam, „Reuters“ žurnalistė, atskleidė savo tyrimo detales ir paviešintame straipsnyje rašė apie „Monsanto“ kompanijos produktų (chemikalų aut. past.) neigiamą poveikį žmonių sveikatai.
Ir kaip praneša „The Guardian“, kompanijai tokia paviešinta informacija labai nepatiko. „Monsanto“ ėmėsi visų įmanomų priemonių, kad tik kuo labiau diskredituotų Carey Gillam ir jos darbą.
Tai dar būtų galima suprasti ir turbūt sakyti, kad čia nieko naujo – milžiniška korporacija siekia užgniaužti jos atžvilgiu paviešintą neigiamą informaciją – tačiau nerimą kelia kitas faktas.
Pranešama, jog „Monsanto“ sumokėjo „Google“ už tai, kad paieškos sistema dirbtų taip, kaip nori „Monsanto“. Tai yra, pirmiausiai paieškos sistema rodytų tą informaciją ir šaltinius, kuriuose abejojama Carey Gillam tyrimo rezultatais, o pastarosios žurnalistės tyrimas „nukišamas“ į n-tąjį paieškos puslapį.
Ir problema yra netgi ne pačiame žurnalistės bei „Monsanto“ ginče, bet tame, jog tai tik parodo, kaip yra lengva manipuliuoti internetinės informacijos srautu ir nepabijokime to pasakyti garsiai, bet „plauti žmonėms smegenis“ ir pateikti selektyvią informaciją.
„The Guardian“ teigia, kai Carey Gillam ruošėsi 2017-aisiai išleisti knygą „Whitewash: The Story of a Weed Killer, Cancer, and the Corruption of Science“ (*Baltukas: istorija apie piktžolių naikinimą, vėžį ir korupciją moksle), „Monsanto“ tai jau buvo per daug.
Bendrovė sudarė 23 konkrečių žingsnių sąrašą, kurių jį imsis, kad tik paneigtų pagrindinę Gillam išvadą. Kompanija ėmėsi reklamuoti informaciją, kurioje jos chemikalai buvo įvardijami saugiais.
Ji sumokėjo „Google“, kad įvedus paieškos laukelyje „Monsanto Glyphosate Carey Gillam“ raktažodžius, pirmiausiai būtų pateikiama Gillam tyrimą kritikuojanti informacija.
Dokumente nurodyta, kad „Monsanto“ netgi planavo atidaryti naują internetinę svetainę, kurioje būtų pateikiama Gillam teiginius paneigianti informacija. Ir vos tik kas nors į „Google“ paieškos laukelį įvestų Gillam pavardę, jie būtų nukreipti į šią „Monsanto“ svetainę.
„Aš visada žinojau, kad Monsanto nepatiko mano atliktas darbas… ir jie darė spaudimą redaktoriams, kad būčiau nutildyta“, - „The Guardian“ sakė Gillam. „Bet aš niekada net nepagalvojau, kad kelių milijardų dolerių vertės įmonė iš tikrųjų paaukos tiek daug laiko, energijos ir darbuotojų man [užtildyti ir diskredituoti]. Tai stebina.“
*Baltukas (angl. Whitewash) yra metafora, reiškianti užmaskuotą apgaulę, nusikaltimus, skandalus ar siekį juos užmaskuoti arba atlikus tyrimą pateikti šališkus dokumentus ir išvadas.